Jättearg pch ledsen!
Jättearg pch ledsen!
Blev hon nu ikväll... Men ramsar jag så tystnar hon, under tiden jag ramsar. Men så kör hon igång efter några sekunder. Vad gör man? Envisas förstås? Det är ju inte farligt att somna själv... Men det är jobbigt för mig, för hon är verkligen ledsen. Har varit in några gånger, men då blir hon bara argare när jag ramsar ut igen. Antar att jag inte ska gå in alls egentligen?
Sommarbebis -08
Ge henne tid att fundera på vad som händer. Du ramsar och tystnar. Hon hinner knappt reagera innan du ramsar igen eller går in till henne.
Gör något när du ramsat färdigt. Plocka med bestick, gör en sockerkaka, dammsug. Vad som helst, som har tre effekter. Du blir inte överkonsentrerad på henne, hon känner att du inte övervakar henne och hon märker att livet funkar även om hon inte är med och vakar.
Ge bekräftelse när hon tystnar, som du gör. Men avvakta längre och längre mellan varje gång du ramsar.
/LO
Gör något när du ramsat färdigt. Plocka med bestick, gör en sockerkaka, dammsug. Vad som helst, som har tre effekter. Du blir inte överkonsentrerad på henne, hon känner att du inte övervakar henne och hon märker att livet funkar även om hon inte är med och vakar.
Ge bekräftelse när hon tystnar, som du gör. Men avvakta längre och längre mellan varje gång du ramsar.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Jag ramsar/går inte in på en gång! Men det kan ju inte du veta... När jag ramsat så avvaktar jag, plockar disk, plockar tvätt och annat. Jag vet att jag inte ska vara så på och försöker verkligen vänta in i det sista innan jag ramsar (eller möjligen går in). Idag somnade hon efter bara lite gnöl på middagsluren. Men tyvärr så glömde jag bekräftelseramsa denna gång
.
Sommarbebis -08
Då, så. Vad bra. Jag tyckte det verkarde gå fort mellan ramsningarna när jag läste ditt första inlägg.
Se det verkligen som dag två på en ny kur, även om du har kurat innan. Det tar lite tid innan poletten trillar ner och hon köper att du har kontroll och vet vad du gör.
Kör vidare i din attityd av självklarhet.
/LO
Se det verkligen som dag två på en ny kur, även om du har kurat innan. Det tar lite tid innan poletten trillar ner och hon köper att du har kontroll och vet vad du gör.
Kör vidare i din attityd av självklarhet.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022