Nu gör jag EN tråd för Bebispojken för jag tror att jag tyvärr kommer återkomma även framöver med frågor...
Hoppas ni inte ruttnar på mig. [-o<
Nu händer det mer saker. Jag läser i BB och här men jag erkänner att mitt illamående och min trötthet gör det trögt för mig att omvandla saker jag läst till praktiken, här och nu hos oss.
Idag hände följande. Vi har varit ute i 3 tim och gått var helst den lilla människan hade lust. Mkt intressant. Alla nöjda. Vi går hem för att äta lunch och jag känner att mitt blodsocker åker i botten fast jag småkäkat nötter. Jag knaprar lite till bara för att hålla ångan uppe.
Bebispojken vill gå själv, vilket alltid gör mig glad för jag vet att det är bra för honom. Så vi går tillbaka men lillen måste ju bara kolla på allt möjligt och stanna och stanna och stanna.... Jag börjar blir stressad för jag mår så himla dåligt.
10 m fr porten stannar Bebispojken och vägrar gå. Inte gummiben- bara avslappnat trevligt lutad mot husväggen och småsnackar med sig själv. Jag påminner i hans nivå vart vi var på väg. Han bara forts bubbla för sig själv. Jag börjar pyssla med vagnen men han kommer inte. Tills sist kommer min tråk-röst fram: Kom nuuuu! Säger jag. Ingen effekt.
Jag väntar. Jag ställer vagnen vid porten. Jag väntar. Bebispojken står kvar. Tillsist går jag fram till honom och bär honom den sista biten till porten. Bebis bubblar oberört vidare. Jag sätter honom i vagnen och vi kommer äntligen hem.
Nästa grej som hände efter att vi haft skrattfest i soffan var ang vilan. Bebispojken har ALLTID velat ha sin vila. Och låååång sån. 2 tim. Idag när jag skulle lägga honom var allt om som vanligt. Han ligger och småskrattar. Jag börjar röja i köket. Helt plötsligt hör jag små steg. Jaha, tänkte jag- nu är det dags.
Den lilla optimisten springer in till mig, ler brett och säger HEEEEJ!
Men jag vet att han behöver sin vila så jag bär tebax honom utan att snacka. Bebispojken säger NEEEEEJ! när jag ska sätta ner honom i sängen. Då fattar jag att han bajsat. Så jag säger " Jaha, du behöver byta bölja!" Bebispojken blir lättad. Vi går och byter. Inget knussel och han slänger den söliga helt själv. Så jag säger att han nu ska ta sin vila. Då börjar Bebispojken skrika och gråta.
Jag bär tebax honom och han skriker NEEEEJ! (verkligen hjärtskärande) när jag ställer ned honom i sängen. Jo. Säger jag sakligt. Sedan klappar jag honom om kinden tills han lugnar sig. Sedan bäddar han ned sig själv och lägger sig. Han börjar gråta igen. Stora tårar under tystnad. Jag gjorde då cirkelrörelser på han bröst tills han blev sömntung och sedan gick jag ut. Nu sover han.
Vad är detta? Och vad gör jag om det blir samma sak imorgon? Jag vill inte råka halka in på ngn avkrok när det gäller sänggående för jag behöver verkligen min egen tid speciellt nu när jag mår tjyvens...
Orkar ni?
Värme