Har kurat min 5 månaders gosse och är nu inne i uppföljningsveckan. Första natten var minst sagt förvirrad, sedan har nätterna flytit på som en dans
Nu till problemet, Dagslurarna... Han sover sina dagslurar i vagnen på rygg. fm och em inne och lunchvila ute i stillastående vagn. När jag startade kuren la jag honom tillrätta i vagnen, vagnade avslutade med lite skak i handtag och ramsade mej därifrån det gick bra de första två dagarna. tredje och fjärde dagen så funkade insomning ganska okej, inom 15 min ramsade ca två omgångar per tillfälle. Men när han sen vaknar "mitt" i ett sovpass oftast efter 15- 30 min så vaknar han och skriker och är jättelessen det går inte att lugna honom då. Jag har provat ramsa, gått tillbaka och vagnat men ingen respons, jag har låtiti honom vara men då skriker han och är lessen tills tiden är ute och jag får vagna till jag når ett par sekunders tystnad och då göra glad morgon direkt... Nu protesterar och grinar gossen förtvivlat så fort jag lägger ner honom i vagnen...
1. Om gossen vaknar efter 45 min av ett två timmars pass och är jättelessen direkt vad ska jag göra? Ska han ligga kvar tills de två timmarna har gått? vilka verktyg ska jag använda? Tycker inte jag når fram med vare sig vagnande eller ramsande när han är sådär jättelessen.
2. numera är han ju lessen från start när jag lägger honom i vagnen, han lir fullkomligt förtvivlad. är det rätt av mej att börja om, dvs vagna tills han blir tyst (även om det tar 1 timme?) sen ramsa bort... och sen drar han igång igen då tebax och vagna (även om det tar 1 timme till)
3. Man ska ju inte ta upp ett skrikande barn men om han då skriker hela sitt sovpass dvs 45 min och inte tystnar hur ska jag kunna göra glad morgon?
4. han har sitt mörka myggnät över vagnen när han sover så det blir lite mörkare men inte helt, han ser ju mej delvis är det bra eller dåligt? Innan vi började kurandet så kygnade jag honom oftast genom att vi satte näsa mot näsa och han kände omkring på mitt ansikte för att sedan somna in...
Tacksam för all hjälp jag kan få