Alltså, vi borde låta lille herrn sova i vagnen för att kunna vagna till sömns(nästan) då han vaknar och vill ha mat. Nu vill jag inte ta in vagnen längre, då vi är ute på promenad varje dag, vilket gör den smutsig. Så istället har jag hämtat hem vagnen från då jag själv var liten. En riktigt vacker gammaldags sak, med stooora hjul. Problemet är att den saknar "stuns". Den är alltså väldigt stel så jag har svårt att få till någon som helst vagningsteknik med den. Har någon en gammal vagn som har funkat trots stelheten? Eller får jag ge upp tanken och söka fram en begagnad MED stuns?
vagn utan stuns
-
mamma petra
vagn utan stuns
Vår lille älskling har redan blivit dryga två månader. Nu känner jag att jag vill vänja bort ett nattmål, eftersom jag har förstått att han redan borde klara åtta timmar på raken. Det har han visserligen gjort flera gånger (till och med nio) men gärna nu mera som regel än undantag... 
Alltså, vi borde låta lille herrn sova i vagnen för att kunna vagna till sömns(nästan) då han vaknar och vill ha mat. Nu vill jag inte ta in vagnen längre, då vi är ute på promenad varje dag, vilket gör den smutsig. Så istället har jag hämtat hem vagnen från då jag själv var liten. En riktigt vacker gammaldags sak, med stooora hjul. Problemet är att den saknar "stuns". Den är alltså väldigt stel så jag har svårt att få till någon som helst vagningsteknik med den. Har någon en gammal vagn som har funkat trots stelheten? Eller får jag ge upp tanken och söka fram en begagnad MED stuns?
Lilla hjärtat född 20 augusti 2011
Re: vagn utan stuns
Hej mamma petra!
Jag har samma problem fast en av mina vagnar är väldigt ny. Har en väldigt ogungig Brio Sing med små framhjul
Jag tycker att jag får till det rätt bra ändå
Fokus ligger på "knycket" snarare än "gunget", och min bebis rör sig i vagnen på samma sätt som om jag hade buffat henne. Vagndragen blir kortare än när jag har min andra (eller fjärde...) vagn.
Om du inte känner att du får till det ändå (lägg gärna i några böcker eller annat som väger ungefär lika mycket som bebis och träna), så kanske ni ska buffa bort nattmålet istället. Eller sätta såna där skydd på hjulen så ni slipper dra in all smuts
Jag har samma problem fast en av mina vagnar är väldigt ny. Har en väldigt ogungig Brio Sing med små framhjul
Jag tycker att jag får till det rätt bra ändå
Om du inte känner att du får till det ändå (lägg gärna i några böcker eller annat som väger ungefär lika mycket som bebis och träna), så kanske ni ska buffa bort nattmålet istället. Eller sätta såna där skydd på hjulen så ni slipper dra in all smuts
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
-
SaraMilana
Re: vagn utan stuns
Vi har också en vagn utan något gung, men har också fått till det ändå, det gäller ju att ha rätta knycket!
Jag köpte en bit vaxduk och la under vagnen så gör det inget om hjulen är smutsiga. Våra främre hjul är svängbara och då funkar inte sådana hjulöverdrag.