Mina tvillingflickor är 7v lever enligt SM så gott jag kan. Försöker få i dom så mycket mat som bara går och hålla vakna 1 1/2tim åt gången ungefär.
Det är supersvårt att hålla två barn vakna samtidigt för går jag iväg för blöjbyte med den ena så somnar den andra osv.
Har jättesvårt för social delaktighet också tycker jag, kan ju bara bära med mig en åt gången, och vad räknas egentligen som social delaktighet när man snart är 2 mån?
Det största problemet vi har nu är läggningarna för natten - hur sjutton lägger man en 7 veckors att somna in? För här är det inte lätt, det tar mellan 1-2tim att få mina små att somna, och den ena får snutta på napp (som jag både älskar och hatar, den ska snart bort) medans den andra i princip måste hitta lugnet själv, men ibland funkar nappen där också.
Dom skriker ju snabbt upp sig till hysteri, det är inget smågnällande utan dom blir hysteriska! Nu ska jag nog börja med att ha ena i vagnen och den andra i sängen så slipper dom va så tätt inpå varandra och ha svårt att komma till ro pga det.
Jag tycker även att jag lägger dom trötta men i sängen så blir man tydligen plötsligt pigg igen och vips hungrig fast jag proppat och proppat.
Tar verkligen tacksamt emot tips på smidigare läggningar, och gärna kanske erfarenhet utav tvillingar.
Sen till en helt annan fråga gällande mat. Mina ena tjej skriker nämligen igenom 3 av 4 mål/dygn. Hon börjar dricka lugnt ur flaskan men börjar sedan få hysteriska skrik och upp över axeln lugnar men sen fortsätter det igenom hela målet och hon fäktar och spänner hela kroppen. Hon skriker tills hon tappar luften om man inte tar upp henne, och ja det är ju inte det lättaste när man har två att mata.
Dom får ersättning helt - BabySemp1.
Vad kan det vara som gör att hon är såhär? Och hungrig är hon ju!
Deras schema ser ut såhär nu:
07:00 Godmorgoon
08:30 - 10:00 Sova
11:30-13 Sova
14:30-16 Sova
19:00 Gonatt
Nattmål någon gång mellan 02:00-03:00.
Jättetacksam för lite feedback, det behövs verkligen just nu!
Annika