Dottern vill inte att vi pussas!

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
lill

Dottern vill inte att vi pussas!

Inlägg av lill »

Min lilla tjej (2) tycker inte om att min man och jag pussas eller kramas eller overhuvudtaget "gullar" med varandra! Det ar ungefar som att ha en hund oss sig, ni vet, som ska skydda och skaller och morrar och forsoker tranga sig emellan. Hon grater och protesterar och sager nej, nej, nej och slutar inte forran vi slutar.

LIte trist for jag har alltid sett det som viktigt att barns foraldrar visar varandra karlek infor barnet.. Nagom som har nagon ide varfor hon gor sa?
bor i USA
liten skrutta juni 2003
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nej inte varför.
Bara att ni absolut inte får låta henne stoppa er. När hon blir arg eller ledsen eller vad hon nu blir så le och ta upp henne i famnen och krama henne också, båda två. Pussa henne på var sin kind samtidigt. Sluta inte för att hon åmar och krumbuktar sig. Försök att få henne att vilja vara med.

Här avslutar vi alltid dagen med en familjepuss innan vi säger godnatt till Vera. :lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Emmas Mamma

Inlägg av Emmas Mamma »

Hej Lill!

Vår Emma var också emot att jag och min man pussades och kramades. Men som LO skrev "sluta inte för det" och det gjorde vi inte heller, snarare tvärtom så fick Emma vara med och vi "lekte" lite fram det. Så att det blev en rolig grej av det,,, :D
sedan dess har det gått alldelles utmärkt - hon kommer själv och kramas och pussas numera.

Lycka till!
Mamma till Emma f?dd 03-09 och Måns 05-11
Emma kurad 04-03, Måns 06-03
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Hej!

Så fort det kramas eller pussas hemma hos oss så släpper Saga allt hon har för händerna och kommer rusande och vill vara med i gemenskapen! Tror att det är viktigt att visa att även mamma och pappa och eventuella syskon tillhör flocken lika mycket på samma villkor! Därför ska hon inte få hindra er, utan snarare lockas att vara med på ett hörn!

Hur ni går tillväga har ni fått jättebra tips på ovan! :D
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"