Hej,
Vi kurade vår lilla kille för 3mån sen. Snacka om livet tillbaka!
Nu senaste 10dagarna så har läggningen krånglat. Han skriker, e förbannad o däremellan ledsen i minst 10min - 60min. Detta har blivit katastrofläggning det senaste. Allt annat fungerar toppen! Sover bra på dagen, äter bra o sover på natten.
Han har verkligen svårt att komma till ro o ramsan funkar inte den bara eldar upp honom mer, trots de olika tonlägena. Vad ska jag göra??
Läggningen har krånglat av en 16mån kille!
-
lejonkungen10
Läggningen har krånglat av en 16mån kille!
Lucas Pappa
-
Sofias mamma
Re: Läggningen har krånglat av en 16mån kille!
Hej lejonkungen 10 och välkommen hit
Han är 16 månader nu och kan ha börjat komma in i förtrotsen (som brukar infalla då de är ca 18 mån), då kan det ställas nya frågor. Läs på om förtrotsen. Skickar med en tråd, men sök i forumet, det finns mycket bra att läsa här
. http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 40&t=13298
Hur går läggningen till, skrattar ni ända ned i sängen? Om inte, satsa mkt på att få honom att vara glad och helst skratta så han kiknar (alla knep tillåtna, ex kittling
). Gärna i en sisådär 10 minuter
. Ända in i sängen. Ett glatt gonatt och sedan husljud 8) . Ramsan funkar om ni ser till att den funkar
. Den funkar inte av sig själv, utan är beroende av vad ni som ramsar gör
Läs på om HUR ni ska ramsa, har ni SHN-boken?

Han är 16 månader nu och kan ha börjat komma in i förtrotsen (som brukar infalla då de är ca 18 mån), då kan det ställas nya frågor. Läs på om förtrotsen. Skickar med en tråd, men sök i forumet, det finns mycket bra att läsa här
Hur går läggningen till, skrattar ni ända ned i sängen? Om inte, satsa mkt på att få honom att vara glad och helst skratta så han kiknar (alla knep tillåtna, ex kittling
-
lejonkungen10
Hej,
tack för ditt svar!
Vet inte vart jag skall börja, har försökt skicka medd. hela veckan men det har tydligen inte funkat med iphonen. Vi har definitivt SHN-boken och barnaboken. Hittar inte så mycket om förtrots! Vi körde SHN-kuren stenhårt till punkt o pricka. Det tog ca 18dagar innan han började sova hela nätterna och efter ca 2mån så började älsklingen sova förbi vargtimmarna också. Snacka om ljuvligt, där man dessutom började släppa lite på sitt kontrollbehov. Läggningarna har varit desamma dessa månader, med nattslurk, lite lek o skratt innan tillrättaläggandet.
Vissa kvällar senaste 2V har det verkligen inte gått att få honom att skratta, för han vet vad som väntar. Nästan som han har skräck inför att läggas i sängen. Senast ikväll, så var han jättetrött o höll på att somna i famnen med nattslurken. Så fort vi har lagt honom, ramsat oss ut, så börjar han verkligen gnälla(inte klaga, ställa frågor). Vi gör ljud, sätter på dammsugaren, ger påminnelsen efter några minuter, men ramsan eldar endast upp honom..30min senare somnar han. konstant oavbrutet gnäll, som peakar när vi ramsar.
Undrar vad det är för fel vi gör, känns verkligen konstigt när det funkat så bra hittills. dagssömnen har gått bra, han har krånglat 2st nätter de senaste 2V, då han börjat gnälla som bara fortsätter. O inte där heller har ramsan fungerat. Är det så här det skall vara, förtrots?! 2månader känns länge....
Hur länge håller man på med ramsan efter kuren? Vi har kört fram till idag o tänker fortsätta men är han för stor för att fortsätta??
Hälsn ifrån en som tappar kontrollen lite......(men inte säkerheten o lugnet!)
tack för ditt svar!
Vet inte vart jag skall börja, har försökt skicka medd. hela veckan men det har tydligen inte funkat med iphonen. Vi har definitivt SHN-boken och barnaboken. Hittar inte så mycket om förtrots! Vi körde SHN-kuren stenhårt till punkt o pricka. Det tog ca 18dagar innan han började sova hela nätterna och efter ca 2mån så började älsklingen sova förbi vargtimmarna också. Snacka om ljuvligt, där man dessutom började släppa lite på sitt kontrollbehov. Läggningarna har varit desamma dessa månader, med nattslurk, lite lek o skratt innan tillrättaläggandet.
Vissa kvällar senaste 2V har det verkligen inte gått att få honom att skratta, för han vet vad som väntar. Nästan som han har skräck inför att läggas i sängen. Senast ikväll, så var han jättetrött o höll på att somna i famnen med nattslurken. Så fort vi har lagt honom, ramsat oss ut, så börjar han verkligen gnälla(inte klaga, ställa frågor). Vi gör ljud, sätter på dammsugaren, ger påminnelsen efter några minuter, men ramsan eldar endast upp honom..30min senare somnar han. konstant oavbrutet gnäll, som peakar när vi ramsar.
Undrar vad det är för fel vi gör, känns verkligen konstigt när det funkat så bra hittills. dagssömnen har gått bra, han har krånglat 2st nätter de senaste 2V, då han börjat gnälla som bara fortsätter. O inte där heller har ramsan fungerat. Är det så här det skall vara, förtrots?! 2månader känns länge....
Hur länge håller man på med ramsan efter kuren? Vi har kört fram till idag o tänker fortsätta men är han för stor för att fortsätta??
Hälsn ifrån en som tappar kontrollen lite......(men inte säkerheten o lugnet!)
Lucas Pappa
-
lejonkungen10
Förresten tack så mycket för tråden,
beskrivningen stämmer verkligen med vår lille kille.
Hittar bara inte kap. om Förtrotsen?!
Mvh
beskrivningen stämmer verkligen med vår lille kille.
Hittar bara inte kap. om Förtrotsen?!
Mvh
Lucas Pappa
-
Sofias mamma
Hej Lejonkungen10
.
, men då tar man det precis innnan vällingen och sedan är det bara viktigt att lillen är nöjd, behöver inte skratta direkt innan sovdags
. Kanske är det något för er kille just nu?
.
Det finns en deltex under kapitlet ettåringen i Barnaboken. Samt mängder i forumet, titta under Klistrade favorittrådar (delforum), där finns ett par bra trådarlejonkungen10 skrev: Hittar inte så mycket om förtrots!
Jag vet att en del har små tröttisar som det inte går att leka o busa med precis innan läggdagslejonkungen10 skrev: Vissa kvällar senaste 2V har det verkligen inte gått att få honom att skratta, för han vet vad som väntar. Nästan som han har skräck inför att läggas i sängen. Senast ikväll, så var han jättetrött o höll på att somna i famnen med nattslurken.
Kan det vara så att ni tänker för mycket på om han kommer att skrika eller inte och går och lyssnar efter det? Det luktar lite överkoncentration, men det kanske inte är så? Är han inte ledsen kan ni låta honom vara tycker jag. Försök tänka på annat men lyssna såklart och ramsa om han blir ledsenlejonkungen10 skrev: Så fort vi har lagt honom, ramsat oss ut, så börjar han verkligen gnälla(inte klaga, ställa frågor). Vi gör ljud, sätter på dammsugaren, ger påminnelsen efter några minuter, men ramsan eldar endast upp honom..30min senare somnar han. konstant oavbrutet gnäll, som peakar när vi ramsar.
Ramsan fortsätter ni med, det är jättebra att ha framöver både vid läggning men framförallt vid uppvak :thumbsup: .lejonkungen10 skrev: Hur länge håller man på med ramsan efter kuren? Vi har kört fram till idag o tänker fortsätta men är han för stor för att fortsätta??