Hon har sovit i vagnen på nätterna men börjar nu bli för stor för den så nu är det dags för sängen istället. Hon väger 8.5 kg och är 67 lång, så en riktigt liten knubbis.
Jag har följt standardmodellen sedan födseln så hon är lätt att lägga för kvällen nu och även på dagarna. vi ramsar och går därifrån. Dock äter hon fortfarande på natten så det är det vi vill få bort. Hon är väldigt oregelbunden med maten på natten, ibland vaknar hon 12, ibland 1 ibland 2 osv... Jag ammar henne i sömnen när jag går och lägger mig runt 22. vi vagnade bort 2-målet när hon var 3 månader (dock vaknade hon varje natt runt den tiden i alla fall...
Hon ammas till frukost (ibland 1/2 portion gröt), smakportioner till lunch som vi har utökat ganska rejält, 1/2 banan el dyl till mellis och 1 portion gröt till middag och förstås amning emellan och till. Har dock ingen direkt koll på tider och så...
Nu ska vi kura till helgen!! storasyskon ska lämnas bort så vi kan ta det lugnt på dagarna. Men jag behöver lite råd!
Hon vaknar kl 6 (jag vill 6.30!) och är dö-trött kl 18.30. Fram tills nu har hon sovit 8.15-9.45(ibland 10), sen 12-14 och sen 16-16.45 ca. Nu borde hon få 45-2-20 men jag vet inte om hon pallar att vara vaken från kl 16-18.30????) sen vet jag inte riktigt hur jag ska få till det med maten... Vad är bäst? jag har glömt bort!!
Min mamma tycker att vi är hemska som ska införa så många rutiner samtidigt, spjälsäng, eget rum och sluta amma på natten!!
Lite tips och peppning skulle mottagas tacksamt!