Jag måste bara förvarna att detta inlägg kan bli en aaaaning gnälligt (måste få ur mig en del skit), så ni läser på egen risk
Har hamnat i en rejäl svacka. Lillskruttan har varit sjuk i en vecka, vilket självklart är riktigt tufft för alla parter. Hon var först förkyld (inte så jobbigt), men fick sedan feber som inte ville ge med sig. Efter fyra dagar var vi till läkaren och konstaterade öroninflammation, så nu käkar hon penicillin, men allt vad det innebär (lös mage, allmän olust, osv). Att hennes aptit har varit, och är, riktigt skruttig just nu tar också otroligt hårt på framförallt mig. Vill ju så gärna att hon ska äta som vanligt och vara lika glad som vanligt. Jag har lyckats hålla lågan uppe ganska länge, men när aptiten fortfarande är dålig, trots att febern är borta så känner jag att klumpen i magen blir större och större. Och hur bra är det för attityden...
Min sambo är fantastisk på många sätt, men han har enormt många orosvargar (värre än mig). Dessa smittar han omedvetet av sig på dottern, vilket gör att hon blir ännu klängigare och äter ännu sämre. Jag har förklarat för honom sååååå många gånger om vikten av attityden och förhållningssättet, men det verkar inte sjunka in riktigt (alls faktiskt). Detta gör ju bara saken ännu jobbigare, att jag måste "hantera" honom också. Jag får liksom inget stöd känner jag. Det är därför som jag kacklar av mig lite här där det förhoppningsvis finns fina människor som kan peppa en lite [-o<
Jag vet att det kanske är en fånig sak att klaga över, men det är mitt första barn så jag har inte så mycket erfarenhet av sådant här
Kram