Kurningen av vår dotter har ju gått lite kräftgång emellanåt men ändå känts riktigt bra det sista. Vi har bara behövt ramsa några få gånger så har hon somnat och har hon vaknat har hon somnat om själv. Hon har vaknat den sista veckan av att hon vänt sig på rygg men vi har rett ut även det ganska bra. Ramsa tills hon somnat sedan in och vända eller om ramsan inte hjälpt, vänt henne när hon "bett om hjälp".
MEN nu de sista dagarna är det helt plötsligt väldigt lite som fungerar. Hon har svårt att somna på alla dagslurarna och kvällen, skriker väldigt länge och ihärdigt trots ramsande, verkar inte riktigt som om hon lyssnar. Ikväll nådde det sin kulmen, det tog helt plötsligt 20 minuter att få henne att somna och som hon skrek!! Jag fick t.o.m gå in igen och buffa henne en lång stund innan hon lugnade sig, solfjädrade en hel evighet óch ramsade sedan ut och hon satte igång och skrek jätte mycket igen innan hon till slut somnade av ren uttmattning. Jag blir helt förtvivlad när hon skriker som ikväll (dessutom ensam hemma ikväll) och det gör ju inget underverk för attityden direkt!
Vad skall jag göra? Hur får vi ordning på detta? Tänkte först att det bara är att köra på så ordnar det sig 8) men det verkar som om det bara blir värre och värre för varje gång hon skall sova. På hennes eftermiddagslur idag var jag "tvungen"
Lite råd och tips från er kloka människor mottages, som vanligt, tacksamt!