Anna på bokmässan i Göteborg

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Anna på bokmässan i Göteborg

Inlägg av annawahlgren »

:D Hej ni alla kära,

I år har jag, dvs Förlag Anna Wahlgren AB, för första gången i världshistorien en egen liten monter på bokmässan i Göteborg :P :lol: :P Christian är redan på plats - min käre svärson, som är den som sköter förlaget. Jag ansluter i morgon fredag vid tretiden - mässan öppnar för allmänheten kl 14 (stänger kl 19). Bibban ansluter på lördag och vi tre finns där tillsammans hela lördagen och söndagen. På lördag är det öppet 9 - 18 och på söndag 9 - 17.

På lördag morgon kl 9.30 läser jag en novell - "Sensommar" - på Författarförbundets litterära scen (A 01:60). Den är hämtad ur novellantologin "Var inte rädd för att dö, min älskade - var rädd för att inte leva", för vilken Bibban gjorde urvalet och var redaktör. Det tar 20-25 minuter.

VÅR (mycket) lilla monter har nummer A 04:17.

Välkomna, ni som möjligen har vägarna förbi! En kram eller två finns alltid att hämta :wink: :lol:

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Cony

Re: Anna på bokmässan i Göteborg

Inlägg av Cony »

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

GAHHHHHHHHH! Jag kan inte tro att min kille faktiskt träffade dig på bokmässan (du finns på riktigt!). Bilden på er ska jag tapetsera det kommande barnets rum med. Kommer sprida MYCKET GOD energi.

[-o< Din i evig tid,
Cony
Bobo levererad med kejsarsnitt pga säte 23/11-11 (39+0). Barnabokad från början. Bobo har två fullständigt utsökta bröder födda 02 och 04, som bor med oss på halvtid.
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Det var roligt att titta in i montern om än lite hastigt. :heart: :heart: :heart:
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

ÅÅÅÅHHHHHH!!!!! Ni lyckliga människor!! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Blåsippan

Inlägg av Blåsippan »

Åh! Vad glad jag blev när jag helt oväntat fick syn på er monter på Bokmässan idag! Bästa händelsen på hela mässan! TACK så ofantligt mycket för de fina orden du skrev i de böcker som jag fick signerade. (Har förresten suktat efter en signerad Barnabok i tre år). TACK för kramarna, fotot och pratstunden, både med dig och Eleonoras man. KRAM från mig till dig, mina barns "andra mamma"! Jag är så glad att du finns! (även på riktigt ;) :heart:
Dotter född 2008 (SHN Feb-09)
Dotter född 2010 (SM från födseln)
Anna09

Inlägg av Anna09 »

Hej Anna!

TACK för fina timmar tillsammans på mässan! Det var sååå roligt att få träffa både dig och Bibban, värmde hjärtat att äntligen få ses och kramas, mysa, skratta och ha trevligt. Gav mersmak!

Mejlar över bilderna vi tog.

Pussar och kramar från oss alla!!!!

:heart: :heart: :heart:
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:lol:
inger skrev:Det var roligt att titta in i montern om än lite hastigt. :heart: :heart: :heart:
:D inger, inger :!: Har du sett mitt PM :?: Är jag förlåten :?: Jag går här än FÖRKROSSAD [-o<
Cony skrev:Jag kan inte tro att min kille faktiskt träffade dig på bokmässan (du finns på riktigt!). Bilden på er ska jag tapetsera det kommande barnets rum med.
:D Underbara människa :lol: :heart: :lol: Kära nån :oops: Jag blir ju alldeles till mig och ifrån mig. Hälsningar utgår LIVE till både dig, din kille och det kommande barnet, och ropa så kommer jag och tittar :lol:
Blåsippan skrev: Bästa händelsen på hela mässan! --- TACK för kramarna, fotot och pratstunden, både med dig och Eleonoras man. KRAM från mig till dig, mina barns "andra mamma"!
:D Oj, TACK själv, det är ju alldeles underbart - heder och ära, jag får vara dina barns "andra mamma" \:D/ FATTAR du hur stolt jag är :lol: :heart: :lol:

Anna09 skrev: --- värmde hjärtat att äntligen få ses och kramas, mysa, skratta och ha trevligt. Gav mersmak!
:D Aspelut! Håller med :lol: Säger som jag brukar säga till små barn, "Jag tycker som du. Vad tycker du?" JA, det tycker jag :lol:

Hur kul som helst var det. Jag är fortfarande uppfylld av all den värme som mötte mig. Folk kom förbi, stannade upp, gav högar av värme och uppskattning, pratade minnen av Barnaboken och den hjälp de fått, det stöd de haft, jösses :cry: På mig intet öga torrt :cry: :lol: (Jodå, en massa glädje under och oppanpå :lol: )

I strid med mina egna regler för detta BILDFRIA forum skulle jag vilja lägga in en bild från montern som jag står och jublar över och så många söta rara människor gjorde med mig... Men det går ju inte för sig :roll: Kanske kan jag tubba Christian att lägga in den i månadens krönika, som inte är skriven än :wink:

Kan bara säga I LOVE YOU :lol: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :lol:
Anna09

Inlägg av Anna09 »

Right back at you!

:heart: :heart: :heart:
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

PM, kikade i pmkorgen men inget där.

Var inte förkrossad. Jag har ingenting att förlåta. Det var bara roligt att se dig. Men lördagen på bokmässan är ingen rolig tid, även om jag tycker mycket om bokmässan och om böcker. :heart: :heart: :heart:

Och jag har inget att förlåta dig. Det var det dummaste jag hört. :heart: :heart: :heart:
Två underbara tonåringar

annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

inger skrev:Det var det dummaste jag hört. :heart: :heart: :heart:
:D Då ska du höra på detta :!: Jag fattade inte att du var du :!: :!: :!:

Jag var trött i skallen efter mycken trafik, vrålhungrig och hade fått mat tacknämligen fixad just, och så kommer någon som jag ju känner igen... tror jag... men det är Bibban som hejar och kramar om och jag tänker att det är nog en kompis till Bibban... som jag kanske träffat någon gång genom henne :?: Och så har du en skylt på dig och i min förvirrade skalle säger mig ditt efternamn ingenting, för det har jag aldrig lärt mig, men Inger... Inger... Så visst, jag hälsar, men mycket mer var det väl inte. Herre milde :x Du sa rara saker om min klänning och log och jag blev glad och åt vidare och ursäktade mig :oops: :x :oops: Men knappt hade du gått förrän det gick upp ett ljus - eller nästan - och jag frågade Bibban VEM var det, och hon svarade att hon träffat dig i Gastsjön. Herre milde, sa jag, var det MIN inger :?: :!: :shock: Och det var det ju! Fattade jag när det var för sent. När jag inte hade bjudit in dig till mitt lilla bås att sitta på lilla tältpallen och prata, prata, prata. Att träffas på riktigt och avhandla saker och äntligen ses. Äntligen och igen :!:

Nu satte vi igång att jaga dig på nätet, mobiltelefon? Kanske kunde man få tag i dig att komma tillbaka :?: Vi (Bibban, som hittar allt) fann ett mobilnummer till en namne och vi ringde; telefonsvar; vi gav uppgifterna och bad "dig" ringa tillbaka / komma tillbaka... Uppenbarligen fel adressat eftersom inget hördes sedan. Och varför skulle du ha ditt mobilnummer på Eniro - men det fanns ju ett i alla fall, från Göteborg :roll: Så jag satt och hoppades resten av dagen.

Sedan skrev jag mitt PM - som du alltså inte fått :!: - så fort jag kom åt, bad om ursäkt i alla tonarter och skämdes. Och var, och är, uppriktigt ledsen :cry: Du har ju, sedan åratal, en alldeles särskild plats i mitt hjärta, och det vet du, förhoppningsvis [-o< Men hur i fridens dar skulle du kunna tro det som jag (inte) bemötte dig på Bokmässan :?: :!:

Jag krälar i stoftet. Felåt, felåt, felåt :-({|=

:heart: O:) O:) :heart:
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Fortfarande ingen stor sak tycker jag.
Jag var själv lite trött, även om jag älskar bokmässan, jobbar ju heltid med mera. :D
Skylten jag hade på mig är för att jag är med i författarförbundet(har ju gett ut några böcker och kommer väl såsmåningom att ge ut fler). Så den hade jag för att jag kommer in gratis och så hade jag ett kraftigt rabatterat seminariekort också. Mitt inträdesbevis helt enkelt, även om jag i allafall stod i kön för att få in min Agnes som skulle träffa Mikael Thörnkvist, som skriver böcker om fotboll för tjejer. Hon har följt hans författarskap från början och ger honom viss support, om jag förstått saken rätt. :D
Jag har inga missade samtal på min mobiltelefon, så ni kan inte fått upp rätt.
Mitt nummer är iallafall 076-2493189, det är inte hemligt på något sätt.

Jag vidhåller att du var mycket fin i din klänning. :heart: :heart: :heart:
Vi träffades i allafall och jag vet och har erfarenhet av hur trött och hungrig man kan bli på bokmässan.
Nästa år bokar vi helt enkelt träff innan. Jag kanske kan köpa lunch åt dig då.
Två underbara tonåringar

annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Ack, det var just sådant här vi skulle pratat om... med mera, med mera... Tack för att du berättade, och tack för numret som jag nogsamt ska bevara, och tack för att du får mig att känna mig förlåten :oops: :lol:

Just just nu... har sextonde barnbarnet möjligen, möjligen anonserat sin ankomst... De ömma är på BB... Jag har inga nerver kvar...

:shock:

inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Det sextonde barnbarnet :heart: :heart:

Vad blev det? Det har du inte berättat. För Ted var väl det femtonde.

Stort grattis illafall. :heart: :heart: :heart:
Två underbara tonåringar

Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

:mrgreen: Synd att Göteborg ligger så himla långt borta!

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

inger skrev:Det sextonde barnbarnet :heart: :heart: Vad blev det? Det har du inte berättat. För Ted var väl det femtonde. Stort grattis illafall. :heart: :heart: :heart:
:D Tack, tack :heart:

Det blev en liten Benjamin. Född på dagen sju veckor efter lille Ted. Närmsta kusiner, får man säga... Mellan de båda nyblivna storasystrarna är det tre månader.

Lilla Alexia, två år och tre månader, kallar sin lillebror Benjamin MINNEN.
Är inte det sött!

Lilla Stella, två år och obetydligt mer, kallar Ted LILLEBOR TED.

Och det pussas och duttas, men mest tas det naturligt. Ibland får man en Puh-bok eller en Spöket Laban-bok eller film. Ibland får man en lillebror. Och ibland får man pannkaka och hallon.

Jag är väldigt, väldigt lycklig och förundrad.

Gud tycks ha kört en mall, och det går ju att begripa. Stella fixade han och gjorde en karbonkopia för lille Ted. Alexia fick sin i lillebror Benjamin. Och de är så diametralt olika, inbördes! Men friska, fina, ljuvliga, stora och starka...

Tack, Gud :lol: :heart: O:) O:) :heart: :lol:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"