Frida HATAR att åka bil...

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
karin0250

Frida HATAR att åka bil...

Inlägg av karin0250 »

Min dotter Frida har från ca 6 månaders ålder hatat att åka bil, nu är hon 11 månader och det är fortfarande inte bättre. Hon är en livlig individ som ALDRIG sitter still, så i bilstolen får hon som panik och vill ur bältet. Jag har prövat att ha henne i framsätet, baksätet, spelat barnmusik mm, men ingenting hjälper. Är det någon som har något tips eller råd vad man kan hitta på.
/ En isolerad mamma!
Tetz

Re: Frida HATAR att åka bil...

Inlägg av Tetz »

Hej!

Mutor som gör att liten fokuserar på nåt annat än att hon sitter fast. Allt är tillåtet: russin, bärbar dvd, mammas hemskt ömtåliga mobiltelefon :D

Och sedan kan ni pakta, dvs. tillsammans förbanna de dumma bältena som håller fast er. Spela teater och visa att inte du heller kommer loss, och sedan kan du rycka på axlarna och visa att det okej och distrahera med mutan.
:heart:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jag brukar ha mellanstora papppåsar (vi använder samma som vi har till komposten) i dem lägger jag två eller tre leksaker och så något gott att äta som en skorpa, några russin eller majskrokar. Rulla ihop påsen så blir det lite pyssel att få upp den också och sen ska innehållet utforskas och smakas på.

Vi har det här upplägget när vi är ute på långresor och åker jag ensam med barnen kan jag ha flera stycken påsar i framsätet som jag skickar bakåt till barnen vid behov. :)

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
karin0250

Inlägg av karin0250 »

Tack så mycket! I morgon ska jag packa i kompostpåsar...
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

:thumbsup:
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"