Min dotter Frida har från ca 6 månaders ålder hatat att åka bil, nu är hon 11 månader och det är fortfarande inte bättre. Hon är en livlig individ som ALDRIG sitter still, så i bilstolen får hon som panik och vill ur bältet. Jag har prövat att ha henne i framsätet, baksätet, spelat barnmusik mm, men ingenting hjälper. Är det någon som har något tips eller råd vad man kan hitta på.
/ En isolerad mamma!
Frida HATAR att åka bil...
Re: Frida HATAR att åka bil...
Hej!
Mutor som gör att liten fokuserar på nåt annat än att hon sitter fast. Allt är tillåtet: russin, bärbar dvd, mammas hemskt ömtåliga mobiltelefon
Och sedan kan ni pakta, dvs. tillsammans förbanna de dumma bältena som håller fast er. Spela teater och visa att inte du heller kommer loss, och sedan kan du rycka på axlarna och visa att det okej och distrahera med mutan.

Mutor som gör att liten fokuserar på nåt annat än att hon sitter fast. Allt är tillåtet: russin, bärbar dvd, mammas hemskt ömtåliga mobiltelefon
Och sedan kan ni pakta, dvs. tillsammans förbanna de dumma bältena som håller fast er. Spela teater och visa att inte du heller kommer loss, och sedan kan du rycka på axlarna och visa att det okej och distrahera med mutan.
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Jag brukar ha mellanstora papppåsar (vi använder samma som vi har till komposten) i dem lägger jag två eller tre leksaker och så något gott att äta som en skorpa, några russin eller majskrokar. Rulla ihop påsen så blir det lite pyssel att få upp den också och sen ska innehållet utforskas och smakas på.
Vi har det här upplägget när vi är ute på långresor och åker jag ensam med barnen kan jag ha flera stycken påsar i framsätet som jag skickar bakåt till barnen vid behov.
Kram Susan
Vi har det här upplägget när vi är ute på långresor och åker jag ensam med barnen kan jag ha flera stycken påsar i framsätet som jag skickar bakåt till barnen vid behov.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
Tack så mycket! I morgon ska jag packa i kompostpåsar...
:thumbsup:
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!