Att lämna bort sin tvååring...

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
orkide

Att lämna bort sin tvååring...

Inlägg av orkide »

Hej på er,
Jag har en fundering som jag grubblar mig tokig på ibland som jag skulle vilja höra andras åsikter om. Våran snart tvååriga son blir så kall mot oss när vi lämnat bort honom för övernattning hos mormor eller farmor och vi undrar varför? Jag tycker att det är jätte jobbigt och gruvar varje gång, då jag vet att det blir ett elände efteråt, varför blir det så? Det känns som han inte tycker om en längre utan hellre vill vara där, för han trivs bra och det är inga problem att lämna. Han kan skrika och grina jätte mycket när han kommer hem, och han vill inte prata i telefon med en när han är borta, men är han hemma kan han prata med mormor i telefon i flera minuter. Efter ett tag går det över och då är allt som vanligt igen. Det känns som han är jätte arg på oss när vi haft honom borta. Det är aldrig några problem att lämna honom hos någon, och han är inte det minsta orolig eller nervös kille. Han är så trygg i sig själv och lugn, glad och mysig kille, inte alls arg i vanliga fall. Kan ett barn verka moget men inte vara det, och det blir för mycket för honom att vara borta i tre dagar. Hur länge kan man lämna bort en tvååring?

Jätte tacksam för era tankar och ideer och om vi gör något fel.
miniz

Re: Att lämna bort sin tvååring...

Inlägg av miniz »

:oops: Semestertid kan vi kanske skylla pà. Välkommen hit i allafall! :D

Kanske han behöver lite tid att landa efter han kommit hem. När jag kommer hem fràn semester orkar jag inte direkt packa ur och börja rutinen. Det tar en dag eller tvà innan man är back on track. Sà är det kanske för honom ocksà. Att àka är inget problem, dà är det semester, äventyr och fest, men sedan när man kommer hem dà är äventyret över.

När ni hämtar hem honom, sà ta till Mötet, det glada och kärleksfulla àterseendet.

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"