Nu är jag en trött mamma, o min ork tar snart slut...Är så ledsen att jag behöver lite råd o tips.
Har suttit en del på forumet o läst o läst, men känner att jag behöver ert råd o pepp.
Jag har två underbara barn. En som är två år, o en som är tre månader, två åringen äter o sover bra, tack vare AW, men nu har vi lite problem med tre månaders tjejen.
Vi har infört SM från början, (får bara flaska) o kan somna själv i sin vagga alt. spjälsäng. so far so good
Schemat som vi eftersträvar ser ut som följande:
7:40 vakna o mat
900-9,45 sov
9,45 mat
11,45-1345 sova
1345 mat
1530-1615 sova
1615 mat
1745-1805 sova
1900 kvällsslurk
1930 läggs för natten
2200 natta macka
0200 mat
0500 mat
stävar efter till slut.
12h natt.
45-2-45
Är dessutom en tröttis som inte orkar köra på 3 månaders schemat därav 20 min. till kvällen.
Nu är lilla pinglan en liten mattrasslare
Försöker att ge henne mat direkt när hon vaknar efter målen, men får inte i henne så mycket som jag önskar, trugar o trugar, men får en ännu mer sur o ledsen tjej, som ålar sig o SKRIKER, och jag vill inte ha någon tjej som skriker, det värsta jag vet.
Morgon målet o fm, målet är de värsta, till frukost får hon i sig 60 ml, o i bästa fall 100 på fm målet, vilket resulterar till att långsovet ibland inte sovs så gott. Sen får hon i sig destå mer vid 1345 tiden, ca 150 ml.
Kvällsmat är oxå ok, ca 120 ml, kvällsslurken ca 40 ml, o nattaslurken, ca 100, Till natten är hon jätte hungrig, klipper 120 ml kl 2 o 5 o somnar sen gott till 740 så vi börjar om igen.
Jag har stenkoll på hennes ml, då hon har varit sjuk o åt inte så mkt, har även förstoppning som vi medicinerar
Skulle vilja ta bort ett nattamål (det vid 2) men eftersom hon äter mest på natten känner jag mig villrådig.
Vet att morgon målet o fm ligger tätt, men väntar jag o ger henne mat vid 1030 så skriks det, så jag får inte i henne ngt alls, o så vill vi inte ha det.
Vårt problem är med andra ord en mattrasslare, som inte får i sig tillräckligt med mat o äter för ofta på natten,
vad tycker ni, ska jag ta väck ett nattamål?
Vad tycker ni om schemat, är helt förvirrad nu o behöver min ork till mina tjejer!