Hjälp! Nu sover han sämre än någonsin...

Skriv svar
Mimmi2011

Hjälp! Nu sover han sämre än någonsin...

Inlägg av Mimmi2011 »

Hej!

Vi kurade vår lilla Ebbe i april med gott resultat men efter uppföljningsveckan åkte vi bort för att fira påsk och det var där någonstans som allt gick åt skogen. Vi började tänja på rutinerna och på själva kuren för att anpassa oss till situationen och därefter blev vi alla tre sjuka och det blev ännu svårare att hålla oss till det vi bestämt. Hade jag vetat att vi skulle slutat där vi är nu hade jag hållit hårdare i den fina sömnen Ebbe faktiskt hade.

Nu vaknar han varje timma hela natten och är dessutom vaken två-tre timmar i sträck mitt i natten. Han kommer inte till ro och vi försöker med allt för att få honom att somna om. Han försöker somna men kan inte. Läggningarna går hyfsat men oftast är det för att han är i koma när nattslurken är klar och eftersom vi är så trötta själva orkar vi inte äventyra läggningen med skrattet till gonattet som jag vet att vi borde...

Just nu varken äter eller sover han och jag är riktigt orolig för hans hälsa. Han har aldrig sovit bra (förutom de två veckorna efter kuren) men nu är det värre än någonsin och hela familjen håller på att bryta samman. Vad rekommenderar ni att vi gör? Ska vi kura om och göra precis som första gången? Nu är han större, 10 månader, och det är svårare att "hålla fast" honom på mage för att buffa då han bara vill sätta sig upp hela tiden. Det är även det han gör när han vaknar varje timma på natten, sätter sig upp och gnäller tills vi kommer och lägger ner och buffar till sömns. (fel jag vet!)

Ebbes schema är följande:

Natt:19.30-07.30
Morgonlur: 08.45-9.30 (ute i vagnen på promenad)
Lunchsova: 12-13.30 (ute i vagnen på promenad)

Tacksam för tips och råd! Vi MÅSTE få ordning på detta nu, 10 månaders söm brist börjar ta ut sin rätt på oss alla tre...

Mvh Mimmi
miniz

Re: Hjälp! Nu sover han sämre än någonsin...

Inlägg av miniz »

Hej Mimmi och välkommen hit till forumet!

Jag tycker ni ska kura om. Fràn dag ett, en regelrätt kur. Hans tid som säker sovare är kort och ganska lânge sedan i hans korta liv. Ta fram boken, läs pà nytt, sà ni vet vad ni ska göra. Sà ska ni snart sova gott som efter kuren förra gàngen.

Om ni behöver pepp eller hjälp kan ni starts en egen tràd pà kurforum eller om ni vill kan jag flytta den här tràden dit.

Lycka till och berätta gärna hur det gàr!
Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"