Första veckan var helt magisk! Hon åt alla SM-mål precis som beskrivet och sov precis den tiden också! Sen kom en ökningsperiod och hon hängde i bröstet som en igel!
Grejen är att hon vaknar av att hon spyr, när jag lagt henne (på mage med larm). Sista matningen såg ut såhär:
Vaknar - mat - rap - påfyllning - rap
Skötning och umgänge (får kämpa för att hålla henne vaken)
Påfyllning (här har det gått 45 min från uppvaknandet) - rap
Somnar - läggs i vaggan - vaknar - spyr - upp igen - somnar - läggs och somnar om. De senaste dagarna har hon inte sovit mer än ca en timme eller en och en halv. Ibland får vi till två och en halv timme, men då har det krånglats en del innan.
Hur ser det ut? Är hon vaken för lite?
Hon är inte alls så harmonisk vid skötningen som det beskrivs i boken. Trots att hon ätit mycket och jag trugat. Hon skriiiiker när jag tvättar henne.
Nätterna ser lite olika ut, men de senaste nätterna vaknar hon när jag lägger henne igen efter mat, och gnäller och skriker. Hon får mer mat och så spyr hon, eller så buffar jag henne liggandes med henne på min mage. Då somnar hon oftast och jag är helt slut och somnar också. Inte alls så bra med tanke på icke-larm osv. Men ooooo så gott hon sover brevid trygga mamma.
Vet att vi ska njuta och försöker för fullt, men det är just att hon inte verkar så nöjd som får mig fundersam. När hon är riktigt mätt och somnar så ler hon så fint i sömnen.
När ska jag räkna henne som icke-nyfödd? Tycker redan nu att hon börjar vakna till, hon log åt mitt hår idag! 8)
Många frågor, men ingen brådska, vi tuffar på...