Tack för tipset på schema! Kommer nog köra på det när vi tar 12 timmars natt. Hon är riktigt trött efter lunchen om hon bara sovit kort på fm. När hon var mindre la jag henne direkt efter lunch.
Kommer köra på 11 timmars natt, hon har sovit så några nätter i rad nu av sig själv så jag går efter henne. Hon sover 8 timmar, äter och så 3 timmar till.
Förslag på schema, vad tror ni om det här:
07.00 Vakna
07.15 Mat 1
08.30-10.00 sova
10.15 Mat 2
12:00-14:00 Sova
14.15 Mat 3
16.15-17.00 Sova
18:00 Mat 4
19.45 Nattslurk
20.00 Sova natt
ca 04.00 Nattmål
Osäker på hur länge hon orkar vara uppe vid lunchen. Sova eftermiddag har jag nog knappt aldrig lyckats med, hon brukar ta en power-nap vid tutten framåt kvällen om hon är jättetrött.. Inte optimalt.. Ibland är hon vaken 5-6 timmar på kvällen och glad men hon behöver ju sova. Hon är alltid glad, är helt fantastisk min lilla tjej.
Sista två veckorna har jag kunnat lägga henne på dagen utan att behöva hjälpa henne speciellt mkt. Ibland behöver hon skrika lite, ibland prata och ibland somnar hon bara direkt.

Jag kanske får vagna några tag eller så räcker det att höra mamma hasa omkring med sina tofflor.

Skarvarna likadant.
I helgen så kom vi ifrån våra rutiner, hon blev övertrött och kom inte alls till ro, gallskrik varje läggning..

Men det lär man sig ju av iaf...
Jag har en skadad nacke och rygg och kan inte använda vagning och buffning så mkt. Helst inte alls... Jag har väl en förhoppning (dröm

) att hitta ett schema som passar henne och att allt bara faller på plats. Tycker det går skapligt.. nätterna funkar bra, aldrig några problem där sen hon var sju veckor, matningen funkar jättebra tack vare SM. Nu när första dagslurarna börjar sitta så hoppas jag att em-luren blir bättre när hon inser hur härligt det är att sova dag.
Har börjat smyga in ramsan lite nu, ser fram emot att kunna använda den.
Jag har hittat så mkt hjälp i barnaboken, Sova hela natten och på forumet, ni är fantastiska som hjälper oss alla! =D>
Jag och lillan skulle inte klarat oss så här bra utan er.