Jag har nyss kurat lille S (uppföljningsveckan precis avslutad) och han sover nu så gott

. Vissa tidiga uppvak, men han blir sällan ledsen eller arg, bara lite gnällig. Lille S ligger i det rum där båda bröderna snart ska sova tillsammans.
Storebror N har vi nu börjat kura från att drutta in till föräldrarnas säng och sova andra halvan av natten - och att vakna mellan 06-06.30 varje morgon. Hans och lillbrorsans natt ska vara mellan 19-07.
Kurningen går bra, läggningen är inga problem alls och i natt (andra natten) vaknade han runt 06, men låg kvar i sängen. Jag gick in och lade tillbaka honom i sängen ca 06.30 då han gick runt i rummet och letade efter väckarklockan

. Vid 06.50 var han åter uppe ur sängen (han sover i juniorsäng eftersom han är väldigt lång för sin ålder och inte skulle kunna sova i spjälsäng, tyvärr) då han tyckte klockan ringde, men det var mamma som värmde lillbrorsans frukost i mikron

. Tillbaks i sängen! Mycket glad morgon när väckarklockan så ringde \:D/ !
En fråga: jag har läst att de där tidiga uppvaken kan sitta i läääänge, men pga nattgäster som ska sova i storebrors rum (det rummet ska bli gästrum mm) vill vi flytta storebror till lillebrors rum inom tio dagar. Hur hantera detta?

Maria
Mamma till gossen S, född september 2010 (prematur med 7 veckor), Barnaboksbarn sen november 2010, och N, född december 2007.