Vår älskade I har börjat trotsa. Sömnen har sedan kuren för 2 år sedan gått som en dans och hon har aldrig ifrågasatt att gå och lägga sig. Förrän nu. Visserligen har det inte gått så många kvällar med sovtrots men vi vill hur som helst ha några goda råd på hur vi ska agera när hon istället för att studsa i säng och gosa ner sig i kudden nu blir en ostbåge som skriker, gråter och klamrar sig fast runt min eller mannens hals.
Hon delar rum med lillebror och de har samma tider 19-07 och det har funkat klockrent. Väckarklocka på båda sedan lillebror kurades (i Gastsjön) i somras. Vi har haft 5 veckor med magproblem med lillebror vilket har resulterat i otaliga nattliga sängkäldesbyten i deras rum och hon har tålmodigt legat kvar och somnat om i allt stök. Men nu börjar protesterna redan direkt efter badet, ska inte klä på sig pyjamas, inte borsta tänder (det har varit en månad ungefär men har gått att leka på sakerna ändå till slut och busa ner i sängen) Men nu har det gått över till ilsket förbannat och stora svordomar vid läggningen. Ikväll fick vi inte ner henne i sängen så till slut la vi henne i vår säng och gjorde samma procedur där som vi alltid gör, stoppar om och går ut med ramsa.
Så, nu ligger det en 2,5 åring och sover (somnade utan ett pip i vårt rum) i vår säng och där kan hon ju inte ligga hela natten.
Nu när äntligen maten fungerar så ska sömnen strula?! Bäst jag tar fram min BB och börjar läsa lite.
2,5 år - sömntrotsar på kvällen
2,5 år - sömntrotsar på kvällen
I född 080813. 40+6. Kurstart 23 februari 2009.
R född 100125. 39+3. Kurad på SHN-kurkurs i Gastsjön, juni 2010.
A född 120129, 36+2. Kurstart 21 september 2012.
Re: 2,5 år - sömntrotsar på kvällen
Hej!
Hur gàr det nu?
Kom ihàg att barn fràgar med pàstàenden och det svaret hon fick den kvällen var inte särskilt klart... Sà klara raka svar om var landet ligger.
Om nàgon màste flyttas ut hade jag flyttat lillebror nàgra dagar eller den tid hon behöver. Men smàbrödrer har ofta en unik förmàga att somna under alla möjliga och omöjliga omständigheter.
Kram.
Det är det bästa! :thumbsup:strömming skrev:Bäst jag tar fram min BB och börjar läsa lite.
Hur gàr det nu?
Kom ihàg att barn fràgar med pàstàenden och det svaret hon fick den kvällen var inte särskilt klart... Sà klara raka svar om var landet ligger.
Om nàgon màste flyttas ut hade jag flyttat lillebror nàgra dagar eller den tid hon behöver. Men smàbrödrer har ofta en unik förmàga att somna under alla möjliga och omöjliga omständigheter.
Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Men vet ni, fick lite tips på FB från en kär kurare och vi beslöt att inte göra någon stor sak om var hon somnar, bara hon somnar när hon ska. Så natten efter fick hon studsa in till oss och somna på sängen. Men efter ett tag ramlade hon ur sängen och så kan vi ju inte ha det. Efter ytterligare en tid i vår säng så flyttade jag in henne till sin säng. stora vilda protester som dock jag lyckades övertala henne att lägga sig själv i sin säng och somna där.
Sedan har hon accepterat att lägga sig i sin säng efter att ha försökt få lägga sig inne hos oss. Idag var det bara en kort fråga -sova mammas säng? med huvudet p åsned, -nej du sover i din säng! och så studsade hon in i rummet. Såklart! Som hon brukar!
Sedan har hon accepterat att lägga sig i sin säng efter att ha försökt få lägga sig inne hos oss. Idag var det bara en kort fråga -sova mammas säng? med huvudet p åsned, -nej du sover i din säng! och så studsade hon in i rummet. Såklart! Som hon brukar!
I född 080813. 40+6. Kurstart 23 februari 2009.
:thumbsup: 
Dipl. SHN-kurare och mamma till
Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
Hugo född 1 april 2009, SM-barn
Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me