Kære kloge forældre.
Det er længe siden jeg har skrevet her på dette fantastiske site. Jeg elsker dig, Anna, og du har lært mig alt. Jeg har længe følt, jeg ikke lever op til det jeg skal overfor mine børn - derfor har jeg lukket øjnene for dette forum, og prøvet at klare mig selv, og kommet på ret kurs...Men NU kan har jeg bare sådan brug for hjælp til at komme op på det rigtige plan, så mine børn kan få deres mor på den måde, hun skal være overfor dem.
Jeg råber for meget af mine børn, og jeg sørger over hvad det gør ved dem. Jeg mister besindelsen gang på gang. Jeg ved godt jeg er en temperamentsfuld dame, men jeg står bare ikke inde for den opførsel.
En depression, en økonomisk krise, en abort.... disse ting har mærket mig for livet, og jeg håber sådan jeg kan leve op til det jeg skal som mor.
Knus fra Sidsemor
JEG RÅBER FOR MEGET
JEG RÅBER FOR MEGET
Sidsemor, 40, mor til Lasse 9 år, Lucas 7 år og Tue snart 5 år. Arbeter hemma.
Re: JEG RÅBER FOR MEGET
Hei Sidi!
Og velkommen tilbake.
Vi har alle vàre livserfaringer med oss som forelder, pà godt og ont. Og det er akkurat det man mà fokusere pà, det at man er forelder. Vi ska lede, vise, hjelpe og läre barna vàres hvordan det fungerer her i verden. Vise hvilke normer og regler vi lever etter, hvordan man oppförer seg.
Nàr du kjenner att du holder pà à miste besindelsen, tenk pà at det ikke blir bedre av at du roper.
Du vill ikke de ska rope till deg, sà da roper du ikke til dem.
Si hoppsan og gi deg en mikropause för tunga spring avgàrde. Om ikke det er nok sà gà unna til badet, drikk et glass vann og gi deg 10 sekunder pà à ta deg sammen.
Tenk konstruktivt. Hva vill du? Istendefor hva du ikke vill.
Har du Barnaboken?
Les fostran delen en gang til. Nàr barnen har vokst til seg og man har andre utfordringer leser man med annet blikk, sà les en gang til sà fàr du tryggere ben à stà pà. AW sier det best, sà gà rett til kilden og les og nyt.
Det er litt vanskelig à komme med tips og ràd nàr du ikke skiver hva som skjer i forkant av at du mister besindelsen. Kanskje barna trenger noe ogsà, jeg tenker pà social delaktighet eller fostran mellom söskene eller noe annet. Skriv gjerne hva som skjer nàr det ikke fungerer slik du önsker.
Stor klem til deg.
Og velkommen tilbake.
Vi har alle vàre livserfaringer med oss som forelder, pà godt og ont. Og det er akkurat det man mà fokusere pà, det at man er forelder. Vi ska lede, vise, hjelpe og läre barna vàres hvordan det fungerer her i verden. Vise hvilke normer og regler vi lever etter, hvordan man oppförer seg.
Nàr du kjenner att du holder pà à miste besindelsen, tenk pà at det ikke blir bedre av at du roper.
Du vill ikke de ska rope till deg, sà da roper du ikke til dem.
Si hoppsan og gi deg en mikropause för tunga spring avgàrde. Om ikke det er nok sà gà unna til badet, drikk et glass vann og gi deg 10 sekunder pà à ta deg sammen.
Tenk konstruktivt. Hva vill du? Istendefor hva du ikke vill.
Har du Barnaboken?
Les fostran delen en gang til. Nàr barnen har vokst til seg og man har andre utfordringer leser man med annet blikk, sà les en gang til sà fàr du tryggere ben à stà pà. AW sier det best, sà gà rett til kilden og les og nyt.
Det er litt vanskelig à komme med tips og ràd nàr du ikke skiver hva som skjer i forkant av at du mister besindelsen. Kanskje barna trenger noe ogsà, jeg tenker pà social delaktighet eller fostran mellom söskene eller noe annet. Skriv gjerne hva som skjer nàr det ikke fungerer slik du önsker.
Stor klem til deg.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Re: JEG RÅBER FOR MEGET
Kære miniz,
tak for råd og kloge ord. Du har ret, jeg må fokusere på at tænke konstruktivt, trække vejret. Det er det, som jo tit er svært, når man er slidt og træt og ikke har overskud, det er jo der det går galt, men jeg må tænke. Jeg ved godt, hvad det gør ved mig, når jeg ikke giver børnene det de har brug for.
Det er et godt tip at genlæse AW, det er også alt for længe siden.
Mange knus fra Sidse
tak for råd og kloge ord. Du har ret, jeg må fokusere på at tænke konstruktivt, trække vejret. Det er det, som jo tit er svært, når man er slidt og træt og ikke har overskud, det er jo der det går galt, men jeg må tænke. Jeg ved godt, hvad det gør ved mig, når jeg ikke giver børnene det de har brug for.
Det er et godt tip at genlæse AW, det er også alt for længe siden.
Mange knus fra Sidse
Sidsemor, 40, mor til Lasse 9 år, Lucas 7 år og Tue snart 5 år. Arbeter hemma.