Min 3-åring här hemma var på god väg med pottan innan hans lillebror kom. Han var i princip torr hemma. Han satte sig på pottan när han behövde och både kissade och bajsade där. Men på dagis så funkade det inte så bra än, inte heller utomhus. Ändå tyckte jag att han hade kommit ganska långt. Mitt i allt detta fick han en lillebror (3 veckor sen) och i samband med detta så bodde han över hos sin farmor i 4 dygn. Eftersom farmor är rädd om sina äkta mattor så hade han blöja under den vistelsen. Nu har han börjat kissa och bajsa på sig igen. Vi sätter på honom kalsonger hemma, precis som förut men han gör bara på sig hela tiden. Det jobbiga är att jag vet att han kan och vet hur man gör, och jag vet att han kan hålla sig tillräckligt länge för att hinna till pottan, ändå gör han på sig, även om pottan står 1 meter ifrån honom. Dessutom säger han till när han har gjort och han verkar helt nöjd med detta, som om det vore helt ok att kissa ner sin bilmatta jämt... eller soffan för den delen. Jag känner att det som rekommenderas, att man inte ska skälla utan bara torka och lämna pottan framme fungerar inte. Och jag tappar tålamodet
Vi kör med belöningssystem. Varje gång han kissar eller bajsar på pottan får han ett klistermärke. Ändå fungerar det inte.
Nån som har några bra tips? [-o<