Vågar knappt skriva
Problemet? Jo, vår tolkning av ramsandet har inneburit att ramsan inte riktigt tar. Vi har 5 minuters metoden i färskt minne och särskilt sambon som tog första nätterna ville absolut inte höra henne ledsen. Trafiken till rummet blev lite för tät och vi solfjädrade lite för länge även om det ramsades utanför rummet samt bekräftades.
Vårt dagsläge är som så att jag lägger henne tillrätta. Hon dyker ner när hon ser sängen. jag säger godnatt(vila skönt och ramsar mig ut. Hon blir ledsen och trycker näsan mot spjälorna för att spana. Jag påminner och idag fick jag visserligen respons (vilket har bevisat att vi gjort fel men att vi kan få till det ändå?) men annars fortsatt ledsen. Tills jag går in, då lägger hon sig tillrätta och somnar ganska så fort. Men går jag ut så ledsen direkt. Vi har helt tappat bort ramsandet stöd.
1. Är min tolkning rätt?
2. Kan vi köra på genom att nu göra rätt och använda ramsandet som man ska så jag kommer ur det där rummet? Trots att vi är mitt i kuren och förbi buffande stadiet?
3. Ska jag iså fall lägga henne och ramsa mig ur och sedan med diverse tonfall ramsa henne lugn så hon kan somna, utan att gå in mer under kvällen? Lät som jag inte läst men vi har som sagt en varg, vara ledsen för länge. Hon låter inte arg utan ledsen och som sagt har lärt sig att jag kommer in efter en stund. Alternativet skulle ju vara att solfjädra mellan varven men då är trafiken igång och kan inte få lugn eller?
Hon är dagtid otroligt mammig och jag har svårt att gå ur hennes sikt. Leker tittut, pratat högt när jag går in i andra rum och övar på att hon åter ska bli trygg.
Vad tror ni - kan vi få till det nu och vad blir steg ett iså fall? tacksam för stöd