Kan ej lägga sonen

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
elinmats

Kan ej lägga sonen

Inlägg av elinmats »

Hej allihopa!

Vi har råkat på ett nytt trätomoment i vår familj. Det har under en längre tid varit jag som lagt vår 3-årige son på kvällen. Det har fungerat bra. Däremot fungerar det inte för min sambo. Sonen hoppar ur sängen gång på gång och hånskrattar åt henne när hon säger till honom att det är läggdags osv. Hon ramsar som vi alltid har gjort men hinner knappt börja förrän han är vid ytterdörren igen.

Det hela blir inte enklare av att vår dotter, fyra månader, också kräver hennes uppmärksamhet just vid denna tidpunkt på kvällen, amning, badning mm.

Hur skall hon göra för att sonen också skall respektera henne vid läggning? Varför respekterar han inte henne över huvud taget?
Pojke, 7 maj 2002 och en flicka, 7 feb 2005, en flicka 29 mars 2009-39+6. En flicka i himlen som blev 5 månader i magen.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag tycker att ni ska läsa lite om 3-åringar och trotsåldern i Barnaboken för att få mer respekt :wink: och förståelse för barnet som genom sitt handlande "ställer frågor" .

:idea: Antagligen är sambon osäker och lite stressad av situationen och barnet efterfrågar inormation om "var skåpet ska stå" :P . Så sambon får med ett självklar attityd och vänlig beslutsamhet köra en lite läggningskur á la större barn. Finns info om det på forumet! Jag skulle tro att om hon bara intar attityden så är halva jobbet gjort och barnet kommer att bli lugnat och nöjt med svaren hon ger på hans handlingar.

:arrow: http://www.annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php?t=43

:D Lycka till!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"