Hej på er!
Jag har en liten fundering kring det här med marginalkvartar och hur man utnyttjar dem och skulle behöva lite råd och synpunkter på detta.

Vi håller som bäst på med SHN kuren, är inne på slutspurten av uppföljningsveckan, och uppstrukturering av våra dagar med ett schema. Har dock svårt att få till detta med standardmodellen, Agnes äter väldigt fort (10 minuter, bägge brösten) och vill inte ha någon påfyllning hur mycket jag än försöker "tvinga" henne altenativt ge henne påfyllningen på flaska, hon blir bara arg och skriker.

Vi håller sakta men säkert på att få ordning på våra nätter, Agnes vaknar dock fortfarande mellan 3-5 gånger per natt och är vaken mellan 3-7/8 minuter per gång (antingen somnar hon om av sig själv eller med hjälp av en ramsa)dessutom vaknar hon runt 06.30 varje morgon och vill inte riktigt somna om till 07.00, har försökt med att backa ganska mycket och bara ge en ramsa om det inte funkar. Får henne tillräckligt tyst för att kunna väcka henne strax före 07.00, detta tillsammans med det faktum att hon ibland inte sover hela sina 45 minutare (2/dag) gör ju att hon inte får den mängd sömn hon skulle behöva och är ständigt trött.

Planerad sömn 9-9.45, 12.30-14.30, 16.45-17.30, 19.30-07.00
Nu (äntligen

) till min fråga:

Kan man använda marginalkvart/kvartar för att ge henne den sömn hon behöver ett tag till? (Vet att man inte skall laga en trasig natt på detta sätt men vi håller som bäst på och lagar nätterna och behöver hjälp av dagen ett litet tag till

) t.ex genom att ge henne 1,15 tim (vet att detta inte är någon ultimat sömnperiod) på förmiddagen istället för de planerade 45 minuterna?

Några andra idéer för att få sömnen att funka lite bättre, fel på schemat?