Hej!
Vi har en son som är 16 månader som vaknar redan 04:40 och min fundering är om vi ska börja att kura honom. Han somnar utan problem kl 19:00 (har han gjort sedan han var tre månader) och han sover hela natten till hans morgon börjar. Vår dag ser ut enligt följande:
7.30 frukost
09.00 frukt
11.00 lunch
11.30 - 12.00 lunch sovningen börjar sover sedan i två timmar får väcka honom
14.15 mellis
17.00 middag
19.00 välling och sova
Är det något här som vi bör ändra på?
Vi känner oss jätte osäkra på om vi ska börja med kuren eftersom han somnar så bra på kvällen så känns det som han kanske inte alls förstår vad som händer mitt i natten. Vi har provat med 5 min metoden efter rek. från BVC. den metoden fungerade inte alls han blir jätte jätte arg och han skrek i 80 minuter utan att somna. Vi har även provat att lägga ner honom i sängen och hålla solfjäden men han blir allt annat än lugn han blir helt galen och arg.
Kur eller inte, 16 månaders son som vaknar tidigt...
-
NelliePalm
Re: Kur eller inte, 16 månaders son som vaknar tidigt...
Hej NelliePalm och varmt välkommen till Forumet
!
Om ni ska genomföra en kur eller ej kan bara ni avgöra. Jag rekommenderar att ni köper eller lånar "Internationella SHN-boken" , läser och funderar om SHN-kurens filosofi tilltalar er. Läs det Anna skriver om äldre barn under fliken "Sova hela natten kuren" på startsidan. Läs även andras trådar här inne och under "Våra favorittrådar".
Vi börjar där så kan du återkomma när ni läst och funderat så bollar vi vidare då.
Elle
Om ni ska genomföra en kur eller ej kan bara ni avgöra. Jag rekommenderar att ni köper eller lånar "Internationella SHN-boken" , läser och funderar om SHN-kurens filosofi tilltalar er. Läs det Anna skriver om äldre barn under fliken "Sova hela natten kuren" på startsidan. Läs även andras trådar här inne och under "Våra favorittrådar".
Vi börjar där så kan du återkomma när ni läst och funderat så bollar vi vidare då.