Kura en 1 år o 10mån kille som har varit öronbarn

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Rashin

Kura en 1 år o 10mån kille som har varit öronbarn

Inlägg av Rashin »

Hejsan,
Måste säga först vilken fantastisk sida detta är, så många hjälpsamma människor.
Är trebarns mamma med barnen Isabel född 0706, Leon 0901 och Simon 1003.
Vårt största problem är sömnlösa nätter för Leon, han började redan vid sexmånader att bli väldigt otröstlig på nätterna med skrik och gråt, det var också då hans öronproblem började. Efter 9 månader och 8 öroninflammationer fick vi en akutoperationtid då han fick rör i båda öronen och vi tänkte hela tiden: "nu är det över, nu kommer han att sova bra", men ikke. Detta sömnlöshet både för honom och resten av familjen har fortsatt och vi har kontaktat BVC ett antal ggr, träffat en barnpsykolog och jag är helt förundrad att svaret alltid är detsamma: " ja, han är ju ett aktivt barn och kanske inte behöver så mycket sömn" eller " ja, det är ju inget ovanligt, det kommer gå över ska du se".
Som sagt med Leons vakna nätter av skrik o gråt så har både stora syster och lillebror blivit sömnlösa, och vi föräldrar som går runt på dagarna som zombies.
Vill så gärna att vi ska bli en harmonisk och utvilad familj.
Har beställt boken idag, så har jag förstått att jag börjar där, men kom gärna med tips och förslag till oss.
Tack Mia för goda råd!
3-barns mamma
Isabel0709, Leon0901, Simon1003
_lill

Inlägg av _lill »

Hej!

Jag har också ett öronbarn, som dock kurades innan hon blev öronbarn sas. Fick rör insatta för ett år sedan och sen dess har hon (peppar peppar) inte haft några öroninflammationer. Såvida din kille inte har några problem med öronen längre ser jag ingen anledning till att du inte skulle kunna kura honom by the book. Läs läs läs och upprätta ett schema och sen är det bara att sätta igång... om du inte har schema för den lille kanske du kan slänga ihop ett till honom också när du ändå håller på :)
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "