Vår son, 2 år och 3 månader, har hittills sovit i en jättemysig sovsäck men kom nu på att han vill sova med kudde och täcke. Vilket han får göra. På morgonen när han vaknar förre morgondags verkar han dock ha svårt att somna om, vilket han lätt gjorde förut. Jag antar att skälen är att han inte ligger skönt och varmt under sin täcke utan blir lite kallt. Och det kan ju hända även mitt i natten att han sparka av täcken och blir kallt. Hittills har jag aldrig behövd att bry mig om sådant men nu frågar jag mig om han har det skönt och varmt i sin säng, smyger i mig i rummet flera gånger för att kolla osv.
Hur lär ni era barn att hantera täcken? Jag antar att de flesta här i forumet aldrig använder sovsäck, men jag är nytt på ämnet "täcke"och skulle uppskatta lite tipps.
Sova med täcke
Sova med täcke
Rosine
Storebror Augusti 2008, sömnkur mars 2009
Lillasyster Maj 2010, standardmodell
Storebror Augusti 2008, sömnkur mars 2009
Lillasyster Maj 2010, standardmodell
-
chokladkaninen
Träna på att ta på täcket själv? 8) Här är en av barnens favoritlekar att Storasyster bäddar en "säng" på ett liggunderlag åt Lillebror, med fleecefilt och kudde.
Och så ligger han där och myser och har full koll på allt som har med täcken att göra... och vem behöver en docka när man har en lillebror att bädda ned?
Du kan helt enkelt visa hur han ska göra i lekform, och så kan han få bädda åt sig själv/docka/nalle/lillasyster. Det lär han sig på nolltid!
Du kan helt enkelt visa hur han ska göra i lekform, och så kan han få bädda åt sig själv/docka/nalle/lillasyster. Det lär han sig på nolltid!
Mamma till
Storasyster f feb 07
och
Lillebror f okt 08
och