Så bra det går for dere!!
Jeg synes det höres ut som du får kjemperespons fra barna dine, og da er det veldig artig å gjöre program. Vär ikke så bekymret over at storebror ikke vill "vise hva han kan". Antakelig er ikke en karriere innen sirkusbransjen det du önsker for ham alikevel. Det viktigste han gjör for å vise deg at han kan, er at han hele tiden krever nye ord og nye böker. Det er et godt tegn.
Anleggsarbeid, sier du? Kan du ikke ta kontakt med firmaer som driver med dette, og be om å få tilsendt brosjyrer eller plansjer med fine bilder, og terminologi som du kan mate storebror med? Da har du material til nye böker. Jeg besökte Bama engang, og fikk med meg hjem fantastisk materiale til 50-60 ordkort. De syntes det var kjempespennede det jeg holdt på med hjemme med barna. Og jeg lärte mye, vet du hvor mange sitrusfrukter som egentlig finns? Mange nok til å fylle en hel plansje! Og det var göy å gå og handle frukt etterpå.
Liker han kunst? Mange barn liker spesiellt godt Munch og van Gogh. Kjöp postkort av kunstverkene og ha den som illustrasjoner i en bok. Skriv litt om hvert bilde, det er jo kjempespennende for den som lager boka også. Jeg hadde mine barn med på Najonalgalleriet da den var 4 og seks år. De sprang fra bilde til bilde i Munchrommet og ropte begeistret til hverandre ettersom de kjente igjen maleriene. Både vaktene og de andre besökende så ut som om det var marsboere jeg hadde med meg...

Men det var artig for meg å se gleden deres, og en STOR opplevelse for dem å se at maleriene fantes "på riktig" og at noen av dem var KJEMPESTORE.
Lag noen böker uten at han ser det. Det blir da en stor overraskelse, og nye setninger for ham å "bite i".
Eye Q for baby... Her vet jeg ikke mye, men jeg vet at det går an å klippe hull i en vanlig eye-q tablett, og ha innholdet på en skje. Spör på equazen.com om det går an å gi vanlig eye-q til en baby. Der kan man bestille eye-q også, mye billige enn i butikken. Men jeg kjenner ikke de norske tollreglene. Her i Sverige betaler jeg ingen toll. (EU, vet du).
Men absolutt, EyeQ till begge barna dine! Det koster skam, men er så viktig for hjernen. Det kommer betale seg tilbake tusen ganger om.
Lykke til, og fortsett med små rapporter!!