Vår underbara son eller vi föräldrar har helt tappat grepet!
Han är snart 15 mån och behärskar inte riktigt konsten att gå ännu men är på gång, här kan man tala om frustration... Mycket nytt händer runt honom då vi är ute mer och mer och gör ny saker i det vackra vår/sommar vädret dock inga stora förändringar. Vi runt honom är de samma, samma säng, samma rum mm sen han var 6 mån. Strax innan han blev 1 år mini kurade vi bort nappen som följt med lite för länge
Tiden efter minikuren har löpt på fint lägninen tar 2-3 min, han drömmer nog ganska mycket och kan ibland skrika till på nätterna men vi behöver inget göra han sover fint vidare.
Så nu till problemet, för 3 kvällar sedan lade vi honom som vanligt kl 20.00 och han fullständigt spårade ut, ett avgrundsvrål kom och därefter hysterisk gråt han stog upp i sämgen och skrek dä,dä,dä precis som om något skrämde honom, vi ramsade avaktade ramsade igen men efter 10 min gick jag in försökte lugna världens svettigaste barn men det ville sig inte. Tog till slut upp honom, han fortsatte gråta men lugnade sig efter några min. Vi gjorde om sova processen men det gick inte, hysterisk gråtende igen tills vi gick in och buffade honom till sömns,sov en stund vaknade samma procedur och detta höll sen på tills kl 22.30 då han somnade och sov hela natten, ok tänkte vi en engång grej...
Kväll 2 kom och samma hysteriska vrål vi ramsade gjorde oväsen mm väntade lite längre än kvällen innan men fick till slut ge oss vi vill ju inte han skall somna i ren utmattning... Buffade honom till sömns. Natten fortlöpte med endast något gråtande som han rede ut själv.
Kväll 3 samma som kväll 2 vi fick buffa honom till sömn. Tyst fram till 02.30 då detta hemska vrål väckte oss, direkt upp ramsade men inget hjäpte avaktade men till slut går det inte att stå utanför dörren och avakta, hjärtat brister.. Gick in försökte buffa ner honom, 1 1/2 timme fortgick och till slut tog vi upp honom lade honom i vår säng vilket är dömt på för hand men vi orkade inte han somnad ju inte eftersom han aldrig sovit där förut... Runt 05.00 gjorde vi ett andra försk att lägga honom i sin säng och till slut kom han till ro!!! Efter första kvällen trodde vi nog allt skulle åter gå till det normala men nu efter 3 kvällar/nätter vågar vi inte hoppas på det längre!
Snälla ge oss lite redskap, vi funderar på att mini kura honom vad tror ni kloka människor om det?
Kanske skall tillägga att han tillhör den känsliga typen efter vad jag kunnat förstå av min läsning här på forumet, detta försöker vi bemöta och ha med oss på dagarn i umgänget med honom.
Tack så länge
Hans tider:
08.00 vaknar, välling lite mys sedan ensam lek 1/2-1 timma
Lite mellan mål, fixar lite inne, ut
ca11.00 in fixa mat
11.45 äta älskar mat denna tid
13.00 sova ute i vagn
14.30 vakna
15.00 mellan mål, ute leker rensar rabatter mm
hjälper till med diverse saker inne diskmaskin, tvätt mm
18.00kvällsmat
bad skoj