Hej
Jag har skrivit hit några gånger förut och fått sån bra hjälp. Jag har delat med mig av de tips ni gett mig, så nu kom en kompis och bad mig om råd.
Så jag fråga om jag fick skriva här för att få mer hjälp och det gick bra.
Det är så att hennes son som blir 4 år i höst slåss, bits, säger fula saker till andra barn och vuxna.
Han kan titta på sin mamma och sen putta på ett barn och sen titta igen på sin mamma. När de sitter och äter kan han spotta på någon annan.
När de är i lekparken och leker och mamman tittar bort så puttar han eller bitar han någon.
När hon pratar med honom om det han har gjort så säger han förlåt till den han gjorde det mot.
En gång när hon sa till honom att han skulle tvätta händerna så ville han inte, då tog hon honom till handfatet och hjälper honom, men då bet han henne.
SÅ snälla ge den här mamma tips och råd.
hjälp till en vän
hjälp till en vän
Mamma till två söner 051229 och 090411
Hej stinsen
Roligt att höra att du fått hjälp här tidigare.
Det är omtänksamt att du vill hjälpa din kompis som verkar ha det lite besvärligt just nu. Problemet är att det går inte att ge några konkreta tankar eller råd på så knapphändig information. Du beskriver att pojken har ett litet stökigt beteende för närvarande men ingenting runt omkring.
Egentligen spelar det heller ingen roll varför. Det som spelar roll är att han inte verkar må bra och kanske heller inte blir bra bemött. Han har det svårt och behöver annat bemötande och en väg ut.
Jag vill rekommendera mamman, eller dig, att läsa trådarna i favoriter. Allt från attityder till mer specifikt trots trådarna samt 4-5 åringar. Här kan hon börja hitta en grund att stå på och sedan gärna komma tillbaka med frågor och tankar.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=18665
Kram
Susanne
Roligt att höra att du fått hjälp här tidigare.
Det är omtänksamt att du vill hjälpa din kompis som verkar ha det lite besvärligt just nu. Problemet är att det går inte att ge några konkreta tankar eller råd på så knapphändig information. Du beskriver att pojken har ett litet stökigt beteende för närvarande men ingenting runt omkring.
Egentligen spelar det heller ingen roll varför. Det som spelar roll är att han inte verkar må bra och kanske heller inte blir bra bemött. Han har det svårt och behöver annat bemötande och en väg ut.
Jag vill rekommendera mamman, eller dig, att läsa trådarna i favoriter. Allt från attityder till mer specifikt trots trådarna samt 4-5 åringar. Här kan hon börja hitta en grund att stå på och sedan gärna komma tillbaka med frågor och tankar.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=18665
Kram
Susanne
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007