Hej Carma och välkommen
En sak att ha i åtanke är TID, saker måste få ta tid när man är så här liten. Så det hetaste tipset, odla tålamodet och öka målmedvetenheten.

Ni är på riktigt god väg tycker jag men kanske kan vi göra små "Petningar" här och där.

Magläge, MED LARM?
Väldigt många små sover ok fram till ca. 1-2 mån men börjar sen krångla ordentligt. Då kan magläget hjälpa, massor faktiskt.
Sen funderar jag nog på lite som du är inne på, mer mat... Han har varit uppe i 1300 ml/dygn och kanske är det det han behöver, alla behöver olika mycket och den generella regeln är mätt, mättare, mättast. så håll inte igen på maten.
Och, för att uppnå detta enklast, byt till större HÅL på nappen! Har du 1 byt till 2, har du 2 byt till 3. Napparna är bara "rekommendationer" och då för de som AMMAR och ammar du inte så behövs MYCKET större napp mycket fortare är vår erfarenhet.
Kör du med Nan 1 eller Semper 1 byt till 2. På NAN2 förpackningen står i liten text att om man inte ammar kan NAN2 ges från start. BYT!
Sen tittar jag lite på schemat och får ihop 15,5 timmar, detta är sömnbehovet för 3+4 mån så det kan vara på sin plats med liiite mera sömn om lille herrn vill ett tag till. Annars rider ni ut denna trötttid som borde gå över om ett par veckor lite lättare.
Ang. vagning. Ett sätt att tänka på sömnen kan vara så här. En månad, mat, mat och mera mat. Två månader, lära somna själv. Tre månader, sova själv med ett nattmål. Fyra mån, 11-12 timmars natt utan mat och kanske eget rum sova i säng om man innan dess sovit sina nätter i vagn.
Så, nu är det dags att försöka börja backa med vagnandet. Här kommer lite motstridiga råd.
FÖrsök att inte vagna vid insomnandet, utan försök med att få tyst genom "skak i handtaget".
Läs här Torpans råd kring detta.
Attityden handlar inte om att man ska låta bli att höra när de gråter, utan att man ska vara övertygande och fast i sin vetskap att man vet vad som är bäst för dem!
Ett vagningstips: vagna tyst, släpp, vagna tyst, släpp etc. Tillslut tröttnar han.
För att förklara, vagnar du för mycket så blir det inga svar, utan mys.
Hans skrik betyder:

Ska jag sova?
Du svarar kort och bestämt med vagnen

ja! och sen SLÄPP!
Han frågar igen, direkt:

vaktar du?
Du svarar kort och bestämt igen med vagnen

ja! och släpp!
Han frågar:

Går du nu?

ja! och släpp!
Han frågar:

Överger du mig?

Nej! jag finns här! och släpp!
Han frågar:

Är det säkert, det?

ja! och släpp!
Och som sagt, han kommer att nöja sig med de svaren.
MEN, sen när det kommer till "skarvarna" på lurar. Så skulle jag MYS vagna liiite precis innan han vaknar i 3 dagar. SEN backa med samma åtgärd som ovan.
Sist, häng över ett skynke över vagnen, även inne. Man vill stänga ute synintrycken men inte ljud. Så ljud är verktyg precis som allt annat, men ljus och synen vill vi försöka begränsa en aning.
Jag tror vi börjar så här