Hur stor nattslurk?

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
3mamma

Hur stor nattslurk?

Inlägg av 3mamma »

Hej!!

Lillkillen är krad sedan 3 veckor tillbaka och det går riktigt bra!! :) Han äter mer än någonsin på dagarna men jag har en liten fråga om nattslurken. Han äter en real portion (ca 2 dec.) parmaminutrisgröt ca kl 17.00 (tar ca halvtimme) och sedan ska nattslurken komma 18.15 innan läggdags 18.45. Grejen är att jag vill fasa ut bröstet. Lillkillen är vetemjölsallergiker så vällingen går ej. Det blir bröstmjölksersättning som han dricker när det behagar så att säga. Ikväll fick han bara ner 40ml och han var inte jätteintresserad av bröstet heller (provade för säkerhetsskull).

Vad ska jag ha för ambitioner? Borde han dricka mycket till nattslurk efter gröt middag? Sa jag ge en till fast måltid???

Jättetacksam för synpunkter!
3mamma
Storkillen 9år, stor-lillkillen 6år och lillkillen 2år som dessutom är den första att få riktig hjälp med mat och sömn!
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

Hej 3mamma! :D

Jag skulle inte panika över nattslurken om jag var du - den är ju bara för att fylla på i händelse av att man har missat några kalorier under dagen, och vill han inte ha den varje dag så betyder det bara att han tyckar att han har ätit tillräckligt. Du kanske kan erbjuda lite mosad banan eller nåt sånt? :D
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
3mamma

Inlägg av 3mamma »

Här kommer ett sent tack för hjälpen! Tack!!!!

Till slut blandade jag lite Sinlac gröt i hans ersättning...gjorde susen. :D Nu äter han bra från flaskan och bröstet är ett minne blott....

kram!
3mamma
Storkillen 9år, stor-lillkillen 6år och lillkillen 2år som dessutom är den första att få riktig hjälp med mat och sömn!
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"