Får sällan nån förståelse för det utan mer "du som har så många, hur kan du vara rädd för att föda?"
Jag får så vansinnigt ont. Saknar nästan medvetande mellan värkarna.
Jag fasar verkligen inför fl redan. Får riktig panik när jag tänker på den och det är nästan det enda jag kan tänka på när jag tänker på graviditeten. Och då är jag bara 7+1 gången än så länge!
Innan sista barnet så fick min underbara bm mig att lära mig avslappning och det gick lättare då, men var fortfarande gräsligt, men samtidigt min bästa fl.
Till saken hör ju också att jag brukar få kraftiga förvärkar med ca 5-7 min mellanrun i tio-tolv timmar i sträck dagligen de sista 2-3 veckorna innan det startar på riktigt. Detta gör att jag blir väldigt trött och inte orkar riktigt när det är dags.
Min undran nu är den... Har inför varje fl bestämt mig för att lära mig profylax men av olika orsaker har det inte gått.
Kan man efter 5 jobbiga smärtsamma fl lära sig att föda utan smärta?
Eller iaf reducerad smärta?
Eller kommer jag trots (om jag nu lär mig ordentligt) övning få det lika smärtsamt bara för att det är det jag förväntar mig?
Någon som varit i samma sits och haft glädje av profylax som hjälpt trots erfarenhet av jobbiga fl?