Jag som aaaldrig skulle ...

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
080612

Jag som aaaldrig skulle ...

Inlägg av 080612 »

Halloj!

Vet ni vilken ful ovana vi har dragit på oss här hemma :arrow: välling i sängen!

Jag som aaaldrig skulle ge mitt barn välling i sängen och blanda mat och sömn, men så va vi på resa till Thailand i oktober och vips så gav vi henne välling för att hon skulle ha lättare att somna i allt det nya.
Sen kom vi hem...

Vällingen ska bort har vi båda sagt, och ersättas med t ex yoghurt till kvällsmål innan läggning, men något som tar emot är att Isabelle verkligen älskar sin välling till kvällen.

Hon kan gå till sängen och visa att hon vill i, sen när man lagt i henne lägger hon sig jätteglad och sträcker upp armarna efter flaskan :wink:

Hur har ni andra det? Är det någon som ger välling i sängen?
Min värld blev underbar dagen då du kom - Isabelle 2008-06-12. Finaste!
Och livet förgylldes ytterligare med er - Molly och Ida 2011-09-06.
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jag ger alltid välling i sängen. Så länge det inte inverkar på nattsömnen i övrigt är det väl ingen big deal?
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Fast inte så bra för tänderna väl? 8-[
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jag tycker det handlar om vilken säng man ger vällingen i :wink: Våra barn ligger gärna i vår säng, som just nu står i vardagsrummet pga renovering, för då kan de titta på barntv samtidigt. Sen blir det till att masa sig till badrummet för att borsta tänderna. Vanor går att bryta, även ovanor faktiskt. Jag skulle inte vilja ge mina barn vällingen i sängen och sen ska de sova, tror inte att det är bra alls för tänderna och de ska man ju vara rädd om. Dessutom är det ju bra att få in bra vanor tidigt.

Men detta är väl egentligen inget jättestort problem, ändra det hela med en glad min: nu äter vi vällingen nerbäddade i soffan och läser samtidigt en saga eller tittar på tv. Det kommer funka fint.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"