Hej,
Nu är sonen snart 4 månader, och jag vill börja sova lite längre...
Viggo somnar vid 19-20 och äter kl. 22.30, 01, 04 och ca.7-8 börjar dagen.
Tänkte börja "kura" efter det att vi varit på en resa till spanien, då är han 4,5 månader.
Några frågor;
1. Hur får man honom att äta längre/mer? Han äter max 20 minuter, hur mycket jag än trugar... (han är rätt liten - 5kg, vägde endast 2 kg när han kom var dock ej för tidigt född)
2. hur får man honom att sova längre perioder på dagen, om de vaknar efter 45 minuter - är det ok eller ska man försöka få dem att sova längre?
3. Är det ok att han sover i vagnen på väg någonstans?
4. Rekommenderas det att man är hemma mycket en vecka för att "sätta" schemat?
Tacksam för svar!
Sara
Frågor !
Tycker du sjkall lasa pa om SHN kuren for alla de fragor du staller far du svar pa dar, alltsa, las pa om allt och det du inte forstar far du svar pa har pa forumet
Att amma 20 min e val inte saaa lite? En del har ju mkt mjolk och da far ju barnet i sig mkt pa 20 min, det viktigaste maste ju vara att han gar upp i vikt som han ska.
Att amma 20 min e val inte saaa lite? En del har ju mkt mjolk och da far ju barnet i sig mkt pa 20 min, det viktigaste maste ju vara att han gar upp i vikt som han ska.
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
VÄLKOMMEN och ja, läs på, läs på, läs på
Vi finns här för dig
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022