HJÄLP FORT!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Scarlett

HJÄLP FORT!!!

Inlägg av Scarlett »

Hej behöver ha svar snarast, så jag hoppas att nån är här inne :lol:
Mina tvillingtjejer sover nu från 19.30 - 06.30 ( 11 timmar ) och sen sover de 2 ggr per dag.
Nu är min fråga: de sover 2 timmar mellan 12.45 - 14.45 och då undrar jag hur mycket de ska sova på f.m? räcker 45 min, eller ska de sova mer?
Om de vaknar 06.30, vilken tid passar de för att ha första dagsluren?
De kan inte sova för sent på dagen då jag måste hämta på dagis och skola.
Snälla, hoppas att nån kan svara så snart som möjligt!

Kram Charlotte
Stolt Mamma till Maja-97, Madeleine-02 och
Tvillingarna Ellen & Emelie-04
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Hur gamla är de?
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej!

Hur gamla är dina tvillingar? (tips:skriv in det i din profil).

Mvh
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Scarlett

Inlägg av Scarlett »

Mammut Maria skrev::D Hur gamla är de?

Oj, då skrev jag inte det?
De är nästan 9 månader, blir det om några dagar.
Kan du ge mig råd?
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Då räcker det med 45 minuter på förmiddagen - spela med marginalkvart på eftermiddagen om det behövs!

:idea: De brukar klara att vara vakna 2,5 -3 timmar från uppvaknandet till första luren. Du kan ju lägga dem efter 2,5 timma så att det inte blir för tätt mellan lurarna därefter.

:D Lycka till med tvillingarna (jag har själv en tvillingbror och det är toppen!)!
ia

Inlägg av ia »

Hej Charlotte!

Tankte bara fraga hur det gatt med dagslursstrulet som du namnde i en trad forut? Har det blivit battre?

Du skrev att tjejerna sover 14 h per dygn och det later ju helt i sin ordning om de ar typ 9 manader enligt AW. Min gissning ar nog att eftersom de precis har borjat sova battre igenom natterna sa ar det darfor som dagarns blir lite upp och ner, aven om de fungerat forut. De borde ge med sig ganska snart gissar jag.

kram!
ia
Mamma till tvillingar fodda 20 april 2004. Sover som anglar O:) :wink: efter SHN-kur vid 4.5 manaders alder
Scarlett

Inlägg av Scarlett »

Hej ia!
Tackar som frågar!! :D
Idag sov tjejerna 45minuter på fm, sen väckte jag de.
På e.m sov de 2 timmar som vanligt, MEN idag tog det 5-10 minuter för de att somna, mot 20-30 minuter som det har varit på sista tiden.
Emelie somnar ju snabbt, men det är Ellen som har strulat, hon har nämligen sen en vecka tillbaka lärt sig att ställa sig upp :D , och det är ju jätteroligt!, men mindre roligt att hon gör det när hon ska sova :cry:
Idag har hon stått jättemycket när de har varit vakna, och då verkar det som det inte är lika spännande att göra det i sängen :D
Håller mina tummar nu att de ska komma tillbaka till sina invanda tider igen.
Tycker dock att de är väldigt duktiga på att somna, när syrran står och hallåar i sängen brevid.
Nu är det istället maten de kinkar med, har ätit dåligt både igår och idag, men det kanske oxå hör ihop?
Du eller nån annan kanske vet?

Kram Charlotte
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"