Reflexer, Alla Sinnen och Vestibularis

Många föräldrar har hittat lösningar som fungerar för deras barn, men som inte nödvändigtvis kommer från IAHP. Ex. homeopati, dieter, kosttillskott o.d.
Här kan man diskutera.
Skriv svar
Mama Mia

Reflexer, Alla Sinnen och Vestibularis

Inlägg av Mama Mia »

Hejsan,
Är det någon som varit i kontakt med/känner till/ har erfarenheter av Alla Sinnen i mariefred (låg tidigare i Södertälje) eller Vestibularis i Mönsterås?
Tycker det verkar finnas en hel del tänk som liknar Domans.
Men att de även jobbar med reflexer, något jag inte uppfattat att IAHP gör?

Och är det någon som vet hur det är i Köpenhamn numera? Är det något som någon kan rekommendera?

Vi tränar enligt Doman, men har inte varit i Philadelphia, utan tar det som känns bra från boken. Men det känns spännande om det finns relevant träning närmare. Vore kul att höra om någon känner till.
Mamma till världens coolaste flicka född december 2005, och jordens finaste pojke född oktober 2008
Och superbästa sladdisen född mars 2017
inger
Kontakt:

Vestabularis

Inlägg av inger »

Vi har varit i kontakt med Vestabularis.
Det var några år sedan och då vi inte hade möjlighet att åka till Mönsterås var sjätte vecka(man kollar av träningen så pass ofta) blev vi rekommenderade en pedagog under utbildning här i Göteborg.
Det är min man som skött den träningen med sonen. Träningen har byggt på antagande att man behöver träna bort vissa reflexer. Barn som är sena i sin utveckling kan ha reflexer kvar sen fosterstadiet etc.
Sonen har tränat en halvtimme om dagen. Det har varit enkla övningar som går att utföra på ett vanligt vardagsrumsgolv. Träningsredskapen har varit enkla så som balansboll en bräda som mannen byggt.
Vi upplever att träningen jämte homeopati, kostomläggning, social delaktighet genom Barnaboken har hjälpt vår son mycket.

Vi har även hållt på lite med tomatio som du kan läsa om en tråd ner.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Mata

Inlägg av Mata »

Vi har börjat på alla sinnen! Jag ska berätta mer senare, men finns bok:

http://www.bokus.com/b/9189250648.html

Den är kortfattat, tydlig och pedagogisk.
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
Mata

Inlägg av Mata »

Kan lånas på bibblan förstås...

Mata

Inlägg av Mata »

Mata

Inlägg av Mata »

Angående Danmark, FHC har kurser där ibland, en planeras just nu, men de har inte tillräckligt med intresserade ännu (behöver 40 föräldrar). Fick just prisinfo:

Ang. pris:

Vi har stadig ikke nogen endelig pris for kurset, men kurset i 2009 kostede 600$ + 2320 d.kr. til FHCs hotelomkostninger + jeres overnatning samt mad. For et forældrepar kostede det 1000$ + 4640 d.kr + overnatning og mad. Derudover kommer en pris for en ½ dags workshop, hvor forældre kan få lagt et hjemmetræningsprogram til deres handicappede barn. Jeg husker ikke prisen for det. Jeg beklager endnu ikke at kunne give jer en præcis pris for kurset 2010 i øjeblikket.

INte så farligt nu när dollarn gått ner tycker jag.
Jag har hört från en svensk som gick kursen i våras att den var bra. Mer vet jag väl inte...De har det som IAHP har men även en del andra saker. Hur de skiljer sig helt vet jag inte helt.

Skriv svar

Återgå till "Frågor om alternativa vägar som inte är IAHP"