En fråga om sista luren

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
kokos

En fråga om sista luren

Inlägg av kokos »

Har för mig att jag läst någonstans att om man har en 45-minuterslur som sista lur (vi har den kl 16) så ska den inte vara längre än 45 minuter. Men om lillen är jättetrött kl 15.45 vilket han ofta är, och jag utnyttjar marginalkvarten och lägger honom tidigare: ska han då sova till 16.30 eller 16.45?

Just nu ligger han och sover (klockan är 16.28) och jag funderar lika förvirrat som vanligt på när jag ska väcka honom. Därför tar jag tag i problemet och frågar er!!!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
HelBoB
Kontakt:

Inlägg av HelBoB »

Tjenix,

jag har ju läst på en massa och det står nånstans att på kortlurarna (45 minuter och mindre) skall inte marginalkvarten användas.

Jag vet inte varför, och inte heller hur det funkar för andra, men så står det ibland Annas lathundar iallafall.

/Helena
Mamma till lilla damen Veronica 2002-03-29 och
lillfr?ken Rebecka 2004-06-05

B?rjade kuren p? minstingen den 6/12!!!
kokos

Inlägg av kokos »

Ujujuj! Så jag bör inte lägga honom 15.45 alltså?
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"