Ni har säkert märkt att vi har haft strul
Om jag har målen placerade klockan 7-10-14-18 och sonen måste få sova vid 9-tiden...hur då få till en långlur (minst 2 tim) med hänsyn till maten?
Tänker jag begränsat?
Det är av denna anledning jag har försökt lägga honom strax före tolv så att han hinner sova lite längre till 14.15 men eftersom långluren har strulat så misstänker jag att han inte är tillräckligt trött så tidigt. (Sover 9-9.45) Skulle alltså vilja skjuta lite på långluren till ca 12.30 och egentligen sova till 15.00, men då blir det ju himla långt mellan målen (och han kommer att vakna hungrig?), fem timmar (10-15) går ju inte!
Jag får väl acceptera att det inte ryms mer än 2 timmars middagssömn och göra natt en halvtimme tidigare...men är det okej med ett mellanmål, typ välling eller amning vid 12-tiden i alla fall (för även med 2 timmars lur blir det ju 4,5 timme mellan målen annars)? Eller kommer det här att ställa till matkrångel tro? Fast
Om 5-6 månaders skriver ju Anna att de kan äta mellanmål utan att det stör aptiten men dit kanske bara skorpor och frukt räknas?