Hej! Har länge tänkt att gå med i forumet som komplement till boken son jag köpte i februari.
Ok vi kurade i februari. Alla i familjen blev gladare av en obruten nattsömn. Tyvärr så vaknar vår son för tidigt och ligger och ropar på oss från kl 6.00. Han tystnar i mellan åt och ramsar vi blir han arg och skriker och ropar mer. Vi har bestämt att han ska gå upp 6.30- 6.45. Nästan varje gång vi går in har han bajsat. Efter de här månaderna som gått sen vi startat har det inte blivit bättre.Vaknar han kanske av att han är bajsnödig ändå? Han går och lägger sig 19.30-20.00 Mån- Fre sover han på dagis. På helgerna dagramsar vi honom också fast då protesterar han nästan alltid men somnar sedan. Vad har ni för råd?
Ska kanske säga att han sover mellan 45 min-2tim dagis och att han hemma sover ca 1,5.
För tidig morgon-Morgonbajs
För tidig morgon-Morgonbajs
Min son föddes den 25/4-2007. Kurade vid 8 mån ålder med stor framgång. Sakta men säkert tillbaks i dåliga vanor så vi kurade om i februari-09.
Hej,
jag tycker det verkar som er son är pigg och utvilad när han vaknar? Svårt att få dem att sova så länge som det passar en själv. Han har ju trots allt sovit 10 timmar. Jag tänker så här: Var glad att han vaknar då. Hemma hos oss är vi uppe och hoppas från 5, ibland 4.45. Bara en reflektion..
jag tycker det verkar som er son är pigg och utvilad när han vaknar? Svårt att få dem att sova så länge som det passar en själv. Han har ju trots allt sovit 10 timmar. Jag tänker så här: Var glad att han vaknar då. Hemma hos oss är vi uppe och hoppas från 5, ibland 4.45. Bara en reflektion..
Pojke född sept. 2007. En härlig glad, mycket bestämd kille. Han kommer att gå långt i livet 
Hej! Tack för ditt svar. När jag äntligen satt mig ner för skriva mitt inlägg tänkte jag just att det var småpotatis. Tidigare har vi haft flera uppvaknande per natt. Tänk att bara få skriva ned det så kändes det bättre. 
Min son föddes den 25/4-2007. Kurade vid 8 mån ålder med stor framgång. Sakta men säkert tillbaks i dåliga vanor så vi kurade om i februari-09.
Hej!
Ni kan prova att ge honom något lösande som katrinplommonpure på förmiddagen så han börjar bajsa tidigare.
Jag tror inte han vaknar för att han är bajsnödig utan snarare bajsar för att han är vaken.
Om han ändrar sina bajsvanor lite så kan ni få till en hel natt sömn med 12 timmar. Skönt att ha det sen när middagsvilan försvinner.
Lycka till!
Susanne
Ni kan prova att ge honom något lösande som katrinplommonpure på förmiddagen så han börjar bajsa tidigare.
Jag tror inte han vaknar för att han är bajsnödig utan snarare bajsar för att han är vaken.
Lycka till!
Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.