Hej ni kloka!
Just som jag trodde jag fått lite kläm tillvaron så har det börjat trassla rätt ordentligt på eftermiddagarna. Tösen på 5 månader vill inte sova sista luren, och blir så klart sur som ättika lagom till 17-18-tiden då middagen ska lagas samtidigt som storasyster (3år) också börjar krokna.... Vi har med andra ord 3 trötta och kinkiga tjejer samtidigt (mamma inräknad), inte kul!
Så här har vi kört rätt länge:
19-07 Sova natt
9.30-10 Tupplur
12-14 Sova middag under promenad
16.30-17 Tupplur
Nu vägrar solstrålen att somna vid sista luren oavsett om vi är ute och går eller om vi är inne. Hon varierar mellan att ligga i vagnen och gapskratta och sprattla eller skrika i protest.
Är det läge att gå ner på 2 sovpass tro, och i så fall är det bäst att lägga långa passet på förmiddagen eller eftermiddagen?
Till saken hör att damen ALDRIG sover mer än 30 minuter i sträck på dagen om vagnen inte är i rörelse (jo jag har försökt förlänga, men inget funkar). Jag undviker därför helst ett schema med fler än 1 pass på >30 minuter.
Någon med kloka synpunker?
Eftermiddagstrassel
Eftermiddagstrassel
Mamma till Greta 2008-12-01
Hej 
Jag undrar en sak..
Hur länge har vägran att sova pågått?
Personligen skulle jag inte gå ner på två lurar nu, för tidigt att göra innan 7 månader tycker jag men alla barn är olika såklart!
Men om strulet inte har pågått alltför länge skulle jag försöka ge det hela minst en vecka till för klart är att de kan bråka emellanåt. Det har min Rasmus gjort i omgångar ända sen han var liten, sällan en vecka har gått utan något trassel vid någon lur!
Kram Tessan
Jag undrar en sak..
Hur länge har vägran att sova pågått?
Personligen skulle jag inte gå ner på två lurar nu, för tidigt att göra innan 7 månader tycker jag men alla barn är olika såklart!
Men om strulet inte har pågått alltför länge skulle jag försöka ge det hela minst en vecka till för klart är att de kan bråka emellanåt. Det har min Rasmus gjort i omgångar ända sen han var liten, sällan en vecka har gått utan något trassel vid någon lur!
Kram Tessan