Svåra läggningar?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
lillbusan1

Svåra läggningar?

Inlägg av lillbusan1 »

Hej alla!

Behöver lite tips hur jag ska hantera skrik vid läggningar!

Efter omkurning av min 10 mån i januari så har hon bara sovit bättre och bättre och det var nu väldigt länge sedan som hon var ledsen vid läggningarna. Dock så har hon de senaste 4-5 kvällarna skrikit (mestadels ledset) från att vi närmar oss sängen tills hon somnat efter ca 30-45 min. Lägger henne på mage som vi alltid gjort, men hon snurrar omedelbart runt eller sätter sig upp. :? . Nätterna är bra annars, med enstaka uppvak som oftast inte behöver ngt ingripande. :D
Hon har natt mellan 18.30 och 06.00 och sover 2 lurar på dagen, 2 h och ca 45 min. Daglurarna funkar bra och sover då alltid i vagnen ute.

Vore tacksam för lite tips och idéer!!! :roll:
Mamma till: Elsa 060308 & Nora 080623
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Hej där!!
Bara funderar lite allmänt.. vår dotter har börjat sova lite sämre sen hon börjat ställa sig upp, tänder och duktigt krypande.. verkar som att hon har svårare att varva ner nu när det är mycket som händer i hennes lilla underbara värld..
Vi försöker verkligen att köra ännu mer skratt nu, och det verkar kunna fungera någorlunda i alla fall..
Hoppas du får fler svar.. *kram*
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"