Det funkar ok, men jag försöker hålla dagarna så korta som möjligt, då jag egentligen är emot att lämna bort henne.
Nu till problemet, Sofia sover inte på dagen sedan några månader tillbaka, utan brukar hemma vila antingen till saga eller framför en film. På dagis går hon på småbarnsavdelningen och alla barn utom 1 till sover. Personalen vill ha sin rast och anser inte att de kan ha 2 vilor, dvs en där barnen somnar och en med ex saga och mys
De har den sista tiden börjat gnälla om att Sofia ligger och pratar och sjunger på vilan (och stör de andra barnen..). Idag sa en ur personalen att "det enda vi kräver är att barnen ska ligga ned och vara tysta i 30 min". Hon uttryckte sig negativt och jag misstänker att Sofia kanske märker av det vid vilan.
När jag kom hem och tänkte igenom vad hon sagt känns det inte rätt och jag funderar om det verkligen är realistiskt att kräva av en 2,5 åring att ligga knäpptyst?
Här hemma ligger hon ju ofta och sjunger och pratar efter läggdags kvällstid, det är hennes personlighet och inget fel med det
Vad tycker ni andra, är det något som en 2,5 åring "ska" klara av eller? Funderar på att fråga om Sofia kan gå över till en annan avdelningen under vilan och vara med på deras vila med saga istället. Hon har sin 1 år äldre kompis där..