kura om snart 8-månaders - några frågor

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
tvåbarnsmamma08
Inlägg: 18
Blev medlem: fre 09 jan 2009, 15:07

kura om snart 8-månaders - några frågor

Inlägg av tvåbarnsmamma08 »

Hej!
Jag kurade min dotter när hon var drygt 4 månader och det gick galant. I drygt två månader fick jag sova hela nätter och det var underbart! Men mornarna satte vi aldrig helt. Hon vaknade ofta lite för tidigt och jag orkade aldrig göra någon "minikur" för dem. Tänkte nog istället att hon kanske inte klarade att sova till sju...
Sen blev hela familjen sjuk och jag blev svag och orolig och på den vägen är det. Nu somnar hon som hon ska men vaknar ett (!) på natten och får då amma och sova i min säng hela natten :oops: Totalt bakslag alltså.
Dags för omkurning! Är det något särskilt jag bör tänka på inför den här omgången? Och kuren kan jag börja först om en dryg vecka, ska jag fortsätta som nu tills dess eller ska jag börja "lite grand" att styra upp saker igen? Vad tror ni.
Och en fråga till - hur långa ska matstunderna vara nuförtiden? Nu äter hon ju en del mat men jag ammar också fortfarande och dessutom ger jag tillägg vid de målen. Hur lång tid har hon "på sig" att äta?
Tacksam för svar
Lua

Inlägg av Lua »

Hej!

Klokt beslut att ta tag i sömnen :thumbsup:

Hur ser mattiderna och sovtiderna ut idag? Gör ett väl genomtänkt schema och genomför alla förändringar på en gång, blir mitt heta tips!

Kram Lua. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"