Ont av rapar under insomnande.

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Annag
Inlägg: 52
Blev medlem: tor 18 jan 2007, 23:50

Ont av rapar under insomnande.

Inlägg av Annag »

Jag ska kura min son på 7 månader. Nappen tog jag bort när han var 6 månader. Han sover i egen säng och jag har buffat sedan han var nästan nyfödd. Nu kommer problemet.

Jag ammar honom det sista jag gör innan jag lägger honom och rapar honom. Ibland när jag har lagt honom så krånglar han och kan inte komma till ro fastän jag vet att han är jätte trött. Han behöver då rapa. Jag har tagit upp honom och rapat honom och sedan lagt tillbaka för att fortsätta buffningen. (Han rapar som en fullvuxen man, med ett väldigt tryck) Detta kan även vara ett problem mitt i natten. Jag vet ju att han har ont och behöver rapa. Efter rapen somnar han utan problem. Nu till saken. Man ska ju inte ta upp dem från sängen, men vad gör jag då eller gör jag rätt???

Tacksam för svar, Anna
Två söner födda 06-06-20 och 08-08-20
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hej :D

Ligger sonen på mage?
Annars rekomenderar jag verkligen att ni lägger honom på mage som är mycket skönare för magen och raparna kommer ut mycket lättare och du slipper då ta upp honom ur sängen under natten.
Är han svårrapt efter amning dagtid så är det jättebra att gå i trappor upp och ner.Min Liw var väldigt svårrapt när hon var bebis men gick jag i trappor upp och ner så kom raparna på en gång nästan.

/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Annag
Inlägg: 52
Blev medlem: tor 18 jan 2007, 23:50

Inlägg av Annag »

Han ligger på mage, men raparna sitter verkligen fast. På dagtid kommer rapen bättre. Han gråter efter att han ätit nästan varje gång sedan kommer en stor rap. När han har ätit på natten är han så avslappnad att det är jätte svårt att rapa honom. Men det problemet kommer ju att försvinna eftersom han blir kurad nu. Jag måste bara veta om jag ska ta upp honom eller inte när han väl ligger i sängen. Jag försöker ju såklart ha honom helt färdig rapad när jag lägger honom, men ibland kommer det mer så snart jag har lagt honom, samma på dagtid.
Två söner födda 06-06-20 och 08-08-20
Lua

Inlägg av Lua »

Varmt välkommen :D :!:

OM du måste rapa honom så hjälp honom minsta möjliga, bara snabbt upp och sedan direkt tillbaka. Och precis som du säger bör ni försöka ha rapat honom ordentligt innan. Kanske skrattet-till-godnattet kommer att hjälpa honom att busa ur sig några rapar :D :?:

/Lua. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"