Hej Hege
Boken beställdes igår, How smart is your baby. Majken har inte strumpor på sig, hon ligger på mage nästan jämt förutom när det är socaldelaktighet, vi har inte ett så bra kök så vi vågar inte ha henne på köksbänken, alldeles för lätt att trilla. Hon sitter i stolen med smörkniven när det är dags att laga mat. Hon kan vända sig från mage till rygg och sedan från rygg till mage.
Det har gått super med hennes ensamlek på morgonen tills nu, damen är mäkta irriterad eftersom hon vill komma framåt.
Hon ligger på golvet utan strumpor, leksaken ligger lite för långt fram för att nå, eller så ligger jag med handen och viftar spännande. Då drar hon upp benen som jag tidigare berättat, hon kommer upp i krypställning och "hoppar" sedan framåt.
Sambon och jag har funderat :-k och vi har kommit på att vi måste trycka ner skuldrorna, det är svårt att förklar, och stjärten för hon ålar inte utan skuttar fram. Jag blir nog lite extra peppad till att få damen att åla eftersom jag själv har dyslexi och vill hjälpa mina barn till god utveckling. Jag läste i någon tråd om när man byter blöja så kan man träna dom små. Fungerar det så att man tar tag i dom små händerna och så drar man tillsammans med barnets kraft upp dom till sittande och sedan ner igen. Precis så gjorde min sambo när sonen var liten.
Men Hege varför är det bra

Lite pinsamt....att inte veta varför.
kram Ida
Mamma till Alfred - April 07. Kur september 07.
Och nu även mamma till Majken född den 8 oktober 08. Vecka 40 plus 3 SM från start
Det blir bara roligare och roligare