När blir man vuxen?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Lingontuva
Inlägg: 682
Blev medlem: ons 21 mar 2007, 10:33

När blir man vuxen?

Inlägg av Lingontuva »

Ja, jag måste bara undra? Jag är 35 år, min man likaså, vi har två barn och nu har vi skaffat hund. Vi får den om en vecka. Och vad händer när jag berättar detta för mina föräldrar? Jo, jag blir minsann uppläxad av båda mina föräldrar :shock: "har vi verkligen tänkt över det här" "Tänk så mycket jobb det blir" "Ja då kan ni då aldrig mer komma hit för här kommer ingen hund in" (och de har de själva haft hund förut) osv.... Allvarligt? Jag trodde vi var vuxna människor, fullt kapabla att SJÄLVA besluta om vi vill ha hund eller inte? Nu växer mina horn :twisted: och det känns ju riktigt kul att jag och barnen faktiskt ska till mina föräldrar i morgon :shock: och vara där en vecka... Tydligen är jag deras lilla flicka ännu och kan absolut inte fatta ett sånt beslut utan att diskutera saken med dom före?! Oj oj oj...vilken tur att man kan avreagera sig här på forumet :lol:
Beckabus
Inlägg: 538
Blev medlem: ons 31 dec 2008, 20:44
Ort: Hajom, Mark

Inlägg av Beckabus »

Haha!! Jag känner igen mig och mina föräldrar, framförallt min mamma.. (hmm, "Mamma e lik sin mamma" börjar nynnas tyst nu :wink: ) Hoppas verkligen inte att jag blir det.. :shock:

Jag ska tänka på dig och jag önskar dig all lycka med att behålla lugnet hos dina föräldrar nästa vecka.. *kram*
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Man kan inget annat göra än att ta på sig ett imaginärt regnställ och låta skiten rinna av. Bara att hålla med: "Jo, visst är det dumt, men så är vi ju också lite dumma..." "Du har så rätt, det kommer säkert att gå åt helvete alltihop!"

Då finns ju liksom inget mer att säga, inget mer att klanka ned på. Hon har fått medhåll, hon fick rätt.

Min erfarenhet är: Aldrig argumentera med en mor! Det finns ingen lycklig vinnare, bara två sura förlorare.
Och för min egen del så är det just det att vara vuxen: Att inte käfta emot morsan, för man vet att det bara kommer att leda till värre bråk. Så när jag är stor nog att bara låta skiten rinna av, då känner jag mig vuxen. När jag försöker få henne att sluta uppfostra mig, så låter jag henne göra just det: Uppfostra mig. 35 år gammal, tvåbarnsmor...

Kram
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: :lol:
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vad ROLIGT med hund, säger jag då! Vad blir det för sort? En valp? Har inte hunnit läsa din blogg på ett tag (har varit liiite mycket nu :roll: ) men det står säkert där!

Mammor har lite svårt att tiga ibland. Det känner jag själv :oops: nu när jag har halvvuxna barn. Så lite förstår jag din mor. Du får trösta dig att det är förmodligen av ren och skär omtanke! Och ni kommer säkert att bli insläppta med hund också, hon kanske bara fick en liten chock :wink: !

Kram! Hoppas ni är vänner nu!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Känner igen det där.Vad är det med hundar? :-k

När vi,eller rättare sagt tomas berättade för sin kära mor att vi skulle köpa hund så gick hon i taket och vräkte ur sig att hon då aldrig mer skulle vara barnvakt mer om vi skulle köpa en hund :x (kan berätta att hon är aldrig barnvakt ändå,så hur hon kunde vräka ur sig något sådant är för mig en gåta...)

Däremot när hans syster och hennes familj för något år sedan köpte en hund så sa hon ingenting....Hon har till och med varit hundvakt med hunden hemma hos dom flera gånger.
Skillnad på folk och folk tydligen :(


Lycka till nu med eran hund.Bara det får smälta hos din mamma så fixar det sig säkert.Undrar som Mia vad det är för sort?

/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
kiki
Inlägg: 2322
Blev medlem: lör 11 nov 2006, 15:26
Ort: Norrtälje

Inlägg av kiki »

Nya mamman skrev:Man kan inget annat göra än att ta på sig ett imaginärt regnställ och låta skiten rinna av. Bara att hålla med: "Jo, visst är det dumt, men så är vi ju också lite dumma..." "Du har så rätt, det kommer säkert att gå åt helvete alltihop!"
:lol: :lol: :lol: Briljant :wink:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Spyro
Inlägg: 402
Blev medlem: lör 14 jan 2006, 14:53
Ort: Pedersöre, Finland
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

Haha :lol: Jo jag kan hålla med om att det där med hundar är något alldeles speciellt, jag fick nästan mer "klagomål" när jag berättade att jag tänkte skaffa hund än när jag blev gravid. :lol:

Finns nog inget annat att göra än att explodera rakt i ansiktet på dem, även om jag försöker att hålla mig lugn numera. :wink:
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Inlägg av Hege »

Jag kör ofta med "hack i plattan"-taktiken. (Funkar även på telefonsäljare).
Jag får sagt vad jag tycker (eksponerar mig själv) samtidigt som jag upprepar min åsikt. Jag gjör det på trevligt sätt, och jag vinner ALLTID.
"har ni verkligen tänkt över det här?"
"Jo, det är ju mycket att tänka på, men vi tror vi har tänkt på det mesta, så vi kommer att skaffa hund." (Säger sig enig, och eksponerar sig själv)
"Tänk så mycket jobb det blir"
"Ja, det kommer att bli jättemycket jobb, men vi är beredd på det nu när vi kommer skaffa hund" (Säger sig enig, eksponerar sig själv och använder hack i plattan-tekniken)
"Ja då kan ni då aldrig mer komma hit för här kommer ingen hund in"
"Aj då, det var ju tråkigt. Men vi kommer respektera det, nu som vi kommer att skaffa hund." (Säger sig enig i kritikerens rätt att ha en åsikt, eksponerar sig själv och använder hack i plattan tekniken.)

Och så kan man hålla på. Den andra parten kommer att tröttna. Det är ju där "jobbet" finns. Du själv håller bara med, och uppreper som en platta med hack i vad du har bestämt.

Som sagt, mycket effektivt även på telefonsäljare. :D
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"