Vän i magen

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Fd Medlem

Vän i magen

Inlägg av Fd Medlem »

Okej, nu kör vi en tråd i väntetid. Idag har vi varit och kollat på lilla vännen, den gjorde sit ups. Verkade ganska lugn. Liten. Vansinnigt söt i all sin suddighet... :lol:
Hugo och Herman fick vara i väntrummet, tillsammans med snälle farfar. Han förklarade för Hugo att vi var inne och tittade på bebisen, liksom på en tv. Då ville Hugo genast också titta. "Titta bebis, titta bebis!" tjatade han sen, på ett sött vis.
Det är verklighet nu. Om allt går som det ska - och det hoppas vi att det gör - så blir vi fem i familjen i augusti. Skrämmande. Glädjande. Omvälvande. Underbart.

Vänta, vänta, vänta...
kattklo

Inlägg av kattklo »

:lol: Bra med en egen vänta-tråd som inte heter hård i magen. :lol:
Även om jag gillar såna rubriker.

Du såg strålande ut i morse och det ska bli underbart att följa er resa!
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Haha, nja, det är både hårt och vänskapligt där inne i magen, kan man väl säga. Det som putar är det hårda. Det som väntas är det vänskapliga... :lol:
Tack för komplimang, du såg helt jäääla smashing ut själv! Allvarligt. Nyförälskad?!?
Kram, kram
kattklo

Inlägg av kattklo »

:lol: vi fortsätter att ge varandra komplimanger i den här tråden, då kommer jag gå in ofta.
Ja, kanske är jag nykär?! :? :D
Eller preggers? :lol:
HAHA.

Snart kommer du känna liten fisk, tror du inte?
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Haha, det hoppas ju jag. Att du är preggers, alltså! :lol:
Ja, snart börjar det nog sprattla. Jag tycker faktiskt att jag har känt något vid två tillfällen. Men det Kan ju ha varit inbillning... Eller gaser.
Kram
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

MITT ILLAMÅENDE BÖRJAR SLÄPPA!!!!!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
miniz

Inlägg av miniz »

:thumbsup:

Lite avis, är jag. Inte att du inte mar illa, men att du har en växande mage.
Det är sa pirrande kul när man känner de där första sprattlen.
Hoppas du far ma bra!

Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Fantastiskt! Alla borde må illa ibland för att få känna den där känslan när det äntligen släpper, vad bra man faktiskt går och mår hela dagarna utan att känna sig tacksam för det.

Coolt med en trea, då blir ni verkligen en storfamilj! Spännande att du rapporterar lite ibland.
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Emma80 skrev:Fantastiskt! Alla borde må illa ibland för att få känna den där känslan när det äntligen släpper, vad bra man faktiskt går och mår hela dagarna utan att känna sig tacksam för det.
Enligt principen dunka dig duktigt på tummen för att njuta av känslan när du slutar...? :lol: Tack för skrattet!
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Exakt!
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

Vad skönt att illamåendet äntligen börjar ge vika! Det ska bli så spännande att följa er resa :D Ni var saknade idag; Jag och barnen gick till vårt favvoställe Spårvägsmuséet och Olle frågade: "Mamma, med vilken buss kommer Hugo? Vi ska åka gröna tåget idag" :wink:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Men vilken dålig stil :shock: :oops: Att jag har glömt bort att gratta :oops:

:heart: GRATTIS :heart:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Tack alla söta människor!
Miniz, du har ju redan tre!!! Giriga människa där! :wink: :lol: Men jg fattar vad du menar, jag tycker att det är rätt fantastiskt att gå runt och vänta på jäsning! För att inte tala om sen...
Elle, vi måste ses snart! Hugo suckar lite uppgivet emellanåt: "Olle flugit flugplan till Vässindjen..." han förstår ju inte att han faktiskt bara är på andra sidan stan och att det bara är en massa "vuxna saker som håller dem ifrån varandra... :lol:
Emma, ja visst är det häftigt. Fattar inte riktigt själv ännu...
TorpSara, det är som livet är i stort: Först är det ett helvete, sen är det skönt... Allt från plugg till barnafödande funkar under den rubriken, tycker jag!
Frieda, ibland glömmer man det uppenbara! Jag läser ju din tråd, men jag tror banne mig inte att jag har grattat dig!!! Skäms och gör det här istället. :oops: (Känns ju liksom något sent att dyka in med ett NÄMEN SER MAN PÅ!?!?! GRATTIS!" i din tåd NU, om du fattar...)
Nu äter jag för övrigt ostbågar (firar dubbelt: jag mår inte illa längre, ens av ostbågar, OCH jag har avslutat min kostrådgivarutbildning idag med strålande resultat, skrytig som jag är... Och vad passar väl en kostnörd bättre än - OSTÅGAR??! Hahaha, graviditet är inte rationellt, bara undantagstillstånd!)

I'll be back!
Ewa

Inlägg av Ewa »

Nya mamman skrev: Nu äter jag för övrigt ostbågar (firar dubbelt: jag mår inte illa längre, ens av ostbågar, OCH jag har avslutat min kostrådgivarutbildning idag med strålande resultat, skrytig som jag är... Och vad passar väl en kostnörd bättre än - OSTÅGAR??! Hahaha, graviditet är inte rationellt, bara undantagstillstånd!)
:lol: :lol: :lol: Helt solklart!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Pippilotta

Inlägg av Pippilotta »

Grattis till vännen i magen! Och grattis till ostbågsätandet! :wink: Hoppas du får en bra graviditet och jag är säker på att dina grabbar kommer ta bra hand om dig när så behövs :)
:heart: Agnes mars -07
:heart: Alice mars -09
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"