Hjälp eftersökes efter andra kvällens drama och panik!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
envisa A

Hjälp eftersökes efter andra kvällens drama och panik!

Inlägg av envisa A »

Hjälp till att samla mod!
Vi började vår första kurnatt igår-fredag med vår son på snart nio mån.
Första kvällen tog det 45min buffning under illhojt och sen ramsa+påminnelse+bekräftan. Under natten vaknade han bara två gånger och hela processen att somna om tog med hjälp av alla verktyg 20 respektive 50min.
Vaknade sen halvtimme innan vår tid vid sju men vi lät det vara så.

Dagen har gått enligt vårt schema- som är som vi haft det de senaste veckorna, skönt. Somnade i egen säng efter kort buff/övrigt på 15 min, snabbt i vagn på em likaså.

Dock panik och ont i magen hos båda oss kurföräldrar nu denna afton då vi förväntade oss att denna nattning skulle kräva betydligt mindre skrik. Det som nu händer är att han vevar upp sig och låter riktigt ledsen-som igår under buffningen och håller i under hela 40 min.
Denna gång ju utan närhet av oss vid buffning och därmed så mycket svårare att acceptera skriket-låter övergiven inte arg. Min sambo buffade väldigt kort sammanlagt 6 gånger och då tyckte jag ändå att han väntade väldigt länge under krisläge.
Har ångest inför natten och kommande dagar/nätter. En kväll av hjärtskärande skrik är en sak men.. :(
Vad göra/tänka :!: :?:
Väldigt tacksam för råd och vägledning!
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Är nybörjare själv.. är inne på tredje kvällen, men jag hoppas verkligen att ni tar till er av Attityden... det är nog det som hjälpt oss här..
NI ORDNAR DETTA ALLA TRE!!
Lycka till ikväll/natt..
*kram*
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej envisa A och välkommen hit! :heart: :D

Hoppas du hinner läsa det här i kväll. Om han låter ledsen och övergiven så ska ni fortfarande verktyga honom. Även i natt kan ni behöva använda er av buff och solfjädern om inte ramsan når fram. Var noga med bekräftelsen. Det är så ramsan sätter sig. Lycka till!

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"