Utan dagisplats :-)

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Mia79

Utan dagisplats :-)

Inlägg av Mia79 »

Storpojken är ju nu 3,5år och jag hade som smått börjat fundera på några timmar dagis i veckan OM lille herrn nu skulle gilla det :wink: . Som jag velat fram å tillbaka om detta dagis vara eller inte vara. Väntar ju en bebis i slutet av april också så det försvårade beslutet en aning :? , jag ville ju att han skulle vara hemma fr.om. bebisens ankomst. Så ringde jag till kontoret (efter skvaller på byn)och hörde mig för om det verkligen fanns plats som meddelats om och jo visst fanns det plats om inte just nu så om en månad eller två. Nog för att vi halvt om halvt bestämt att vänta till hösten men nyfiken är man ju. Så, jag ringde till förskolan och de meddelar att det inte finns plats och undrar om vi inte kunde vänta till hösten? De hade inte fått den personal som de blivit lovade tidigare i höst och kände att de inte kunde bedriva någon vettig verksamhet som det var nu. Riktigt klokt att personalen sätter stopp för fler barn som faktiskt inte BEHÖVER dagis. Klart att principen stör mig att de svarar olika på olika ställen, men jag vill ju inte sätta mitt barn i den situationen heller. Dessutom SÅ skönt att kunna svara att vi inte har plats till de som undrar och undrar NÄR han egentligen ska börja :D .
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429

Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
Nancy

Inlägg av Nancy »

Härligt att du känner dig nöjd med hur saker och ting utvecklade sig :D

Ser att du och jag har barn i samma åldrar. Jag kan berätta att jag ärligt och sant hade klarat mig mycket sämre utan min 3,5-åring Leia :heart: och ännu mer sedan lillabebisen Lani föddes.

Grattis till bebisen i magen :D

Kram från Nancy
Mia79

Inlägg av Mia79 »

Ja det är just det, han är min största hjälpreda och bästa sällskap åt sin lillebror :heart: . Riktigt trevligt sällskap är han dessutom nu när han tagit en paus i sitt trotsande (hoppas denna pausen håller till bebben kommer :wink: ) SOm han längtar efter bebisen dessutom :D . Han brukar tala om för mig att han ska hjälpa mig när bebisen kommer :heart: .
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429

Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"